נושאת המטוסים האמריקאית התגלתה במצולות

כשעליה מעל 200 אנשי צוות ו-36 מטוסים שנשאה, הוטבעה הספינה האמריקאית על ידי צבא יפן בקרב על ים האלמוגים. כעת היא התגלתה במעמקי הים (מעניין)

הספינה במצולות (צילום: מתוך יוטיוב)

צוות חוקרים בראשות המיליארדר פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, גילה נושאת מטוסים אמריקאית שהוטבעה על ידי היפנים במלחמת העולם השנייה, במרחק של 500 ק"מ מהחוף האוסטרלי.

הספינה, "ליידי לקס", אשר שמה המקורי הוא לקסינגטון, היא בין נושאות המטוסים הראשונות שיוצרו בעולם והיא נמצאה בתחתית ים האלמוגים – כשלושה ק"מ מתחת לפני המים. הספינה נעלמה במאי 1942, כשעליה 216 אנשי צוות ו-36 מטוסים, שירדו יחד איתה למצולות.

מפקד חיל הים האמריקני סיפר בהתרגשות כשנודע לו על מציאת הספינה שהוטבעה: "כבן לניצול של ספינת לקסינגטון, אני שולח את ברכותיי לפול אלן ולמשלחת שלו, שאיתרה את ה"ליידי לקס", ששקעה לפני כמעט 76 שנה בקרב על ים האלמוגים".

"אנו מכבדים את הגבורה ואת ההקרבה של מלחי הליידי לקס - כל אותם אמריקנים שלחמו במלחמת העולם השנייה - בכך שהמשיכו להבטיח את החירויות של כולנו".

פול אלן שהיה נרגש מעצם הגילוי אמר: "איתור הספינה והוקרת האנשים האמיצים ששירתו עליה, זה כבוד עבורנו, כאמריקנים, כולנו חייבים חוב של הכרת טובה לכל מי ששירת, וממשיכים לשרת את ארצנו – על אומץ לב, על התמדה ועל הקרבה".

לדבריו: "הקרב על ים האלמוגים היה ראוי לציון לא רק בגלל עצירת ההתקדמות היפנית, אלא גם משום שזו היתה המערכה הימית הראשונה בהיסטוריה, שבה ספינות שלחמו זו בזו לא היו בטווח ראייה אחת של השנייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר