בעקבות חברותו ב'מועצת הפלג'

קריאות בישיבת 'קול תורה': "הגרב"ש דויטש צריך לעזוב"

חברותו הרשמית של הגאון רבי שמואל דויטש ב"מועצת הפלג", מביאה רבנים וחברי הנהלה בישיבת "קול תורה", לבקש שיעזוב את תפקידו הישיבה המחנכת את תלמידיה לאורם של גדולי הדור (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"ש דויטש (במרכז) בישיבת 'מועצת הפלג' (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: השבוע התכנסה לראשונה "מועצת הפלג", המורכבת מרבני מפלגת 'בני תורה', כאשר אחד החברים הבכירים והדומיננטיים בה הוא הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מראשי ישיבת "קול תורה", הנחשב לתלמידו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים, בעקבות השתתפותו של הרב דויטש בכינוס "המועצת" החדשה, והעובדה שהוא והגר"צ פרידמן נחשבים לבכירים בה, הולכים וגוברים הקריאות בישיבת "קול תורה" המבקשים שיעזוב את הישיבה, שראשיה מזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי, ושראש הישיבה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, אף מכהן כחבר מן המניין במועצת גדולי התורה של תנועת 'דגל התורה'.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מראשי הישיבה וכן גורמים בכירים בהנהלת הישיבה סבורים כי אין מקום למי שנחשב לחלק מהנהגת "הפלג הירושלמי", להמשיך ולמסור שיעורים כרגיל בישיבה ולחנך את התלמידים.

לדברי גורמים בישיבה, "הגרב"ש דויטש היה אמנם מזוהה במשך שנים עם הנהגת 'הפלג', אולם עשה זאת בחשאי הגם שנחשב היה לסמן מתון בקרב ציבור זה, אולם כעת, משהדברים הפכו להיות פומביים ורשמיים, אין ברירה אלא להיפרד כידידים".

לדבריהם, "לא ייתכן שבישיבה בה מחנכים לאורם של מנהיגי הדור תכהן דמות חינוכית שבאופן רשמי נמצאת בהנהגת המחנה שכופר בסמכותם. הישיבה שלנו נמנית על המיינסטרים הליטאי ולא ראוי שלבחורים תהיה דמות חינוכית שנמצאת רשמית בהנהגת 'הפלג'".

יצויין כי ישיבת קול תורה נמצאת בבעלות משותפת של הגרמ"י שלזינגר והגר"י קורן - קונשטט, כאשר הגר"י קורן קונשטט מתנגד בתוקף למהלך של פיטורי הגרב"ש דויטש ואמר זאת לעמיתו הגרמ"י שלזינגר.

גורם בכיר במפלגת "בני תורה" אומר ל'כיכר השבת' כי "המגמה של רדיפת גדולי ישראל ורבנים המחזיקים בדעת הרב שך, הרב אלישיב, ורבי שמואל זכר צדיקים לברכה נמשכת, מדובר בחוצפה ופגיעה בכבוד התורה שבכלל יש צד להכתיב לראשי הישיבות כיצד לנהוג בהשקפה".

מקורבי הגאון רבי ברוך שמואל דויטש הגיבו בזעם ואמרו כי "ישיבה שירדה כמה וכמה דרגות בשנים האחרונות, וכבר נמצאת יותר קרוב למערב של עולם הישיבות מאשר למזרח, וכל מה שיש לה להציע זה כמה ר"מים משרידי דור דעה כמו הגרב"ש - עושה טעות חמורה בניסיון שלה לאיים על גדול בישראל בגלל שדעותיו שונות בעניין זו או אחר".

לדבריהם, "טוב תעשה הישיבה אם תגיד למק"קים ולרשמים, שהבעיה של רישום זה בגלל בעיות אחרות - ולא בגלל שיש ר"מים עם דעה אחרת משלהם".

"יצויין", הם מוסיפים, "כי הרב שלמה שלזינגר למד במעלות התורה כמו אחיו אליעזר הי"ד ואנו בטוחים שגם רבו וגם אחיו כועסים עליו על הזזת תלמיד חכם שמרן רבי שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל ששימש כראש הישיבה היה מתייעץ איתו בענייני הכלל והפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר