במהלך טסט

הנבחנת עצרה על מעבר חציה, הבוחן נקנס

אירוע חריג בו במהלך טסט החליט שוטר לתת קנס לבוחן בשל העובדה שהנבחנת עצרה מעבר לפס העצירה. הטסטר ביקש מהשוטר לעצור אחר הרמזור אך השוטר סירב וקנס (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בוחן נהיגה (טסטר) מואשם שלא ציית לעצור, בעבירת תנועה שביצעה לכאורה נבחנת במהלך טסט. בנוסף, הוא מואשם כי לא ציית להוראות השוטרים לאחר שסירב לרדת מרכבו באמצע צומת וביקש לחנות במקום בטוח.

האירוע המוזר התרחש על פי הדיווח ב-ynet, לפני כשבועיים בנתניה, כאשר בוחן הנהיגה יצא למבחן עם נבחנת אחת שישבה מאחורי ההגה ונבחנת נוספת שישבה במושב האחורי. במהלך המבחן הראשון הגיעה הנבחנת לצומת מרומזר והרכב עצר אחרי קו העצירה. שוטר בניידת משטרה שהייתה במקום ניגש לרכב על מנת לרשום דו"ח לנהג. כשהתברר כי מדובר ברכב שנמצא בטסט השוטר פנה לבוחן וביקש לרשום לו את הדו"ח.

השוטר ביקש מהבוחן לרדת מהרכב, אך הוא סירב, ובצדק, בטענה כי אינו יכול לעשות כן בזמן טסט וביקש מהשוטר אפשרות לחצות את הכביש ולעצור במקום בטוח שלא יסכן אותם. בעקבות זאת השוטר רשם דו"ח לבוחן על אי ציות לאות עצור ואי ציות להוראת שוטר והזמנה לדין.

בתצהיר שהגישה הנבחנת טענה: "במהלך הטסט הגעתי לצומת גדול ומרומזר. כשהגעתי קרוב לצומת הרמזור התחלף לכתום. כדי שלא אצטרך לחצות את הצומת באדום נאלצתי לבלום והחלק הקדמי של הרכב נעצר קצת אחרי קו העצירה. לאחר שהרכב נעמד הגיעה ניידת משטרה ונעצרה במקביל אליי בצד השמאלי. השוטר סימן לי לפתוח את החלון והתחיל לדבר עם הטסטר. הבוחן אמר לו שהוא לא מורה נהיגה אלא בוחן באמצע טסט וסימן לי לסגור את החלון".

עוד נכתב בתצהיר: "כשסגרתי את החלון, השוטר חסם עם הניידת את נתיב הנסיעה שלי, יצא ממנה וביקש לצאת מהרכב. הבוחן הסביר לו שאנחנו באמצע טסט ושהוא לא יכול לצאת מהרכב. לאחר שהשוטר אמר שזה לא מעניין אותו והוא רוצה שהבוחן ייצא מהרכב, הבוחן אמר שהוא לא מוכן לסכן את התלמידות ולצאת מהרכב באמצע הכביש, והציע לשוטר שניסע אחריו למקום בטוח לעצירה". הנבחנת השנייה הגישה תצהיר שתומך בגרסת הנבחנת שנהגה ברכב.

עורכי הדין גילעד מנשה ונדב אלמוג, שמייצגים את בוחן הנהיגה, אמרו בתגובה: "מרשנו מכחיש מכל וכל את המיוחס לו, נראה כי משטרת ישראל מנסה לייצר יש מאין כשהיא בוחרת להעמיד לדין טסטר מוערך וזאת אך ורק משום שביצע את עבודתו לפי חוק".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוטר הבחין ברכב כשהוא עוצר ברמזור אדום ועל מעבר חצייה. השוטר ניגש לרכב והנוסע שישב ליד הנהגת, הורה לה לסגור את החלון ולהמשיך לנסוע. השוטר ביקש מהנוסע בשנית לעמוד בצד הדרך. לאחר דין ודברים, הנהגת עצרה את הרכב והנוסע שלידה, שהתברר בדיעבד כי הוא מורה לנהיגה. הוא קיבל דו"ח בגין אי ציות להוראות שוטר ואך ורק בגין העובדה כי סירב להישמע להוראותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר