פרסום ראשון

הקרע ברבנות: מגעים למנות את הגרי"מ לאו כבורר

לאחר ימים ארוכים של מתיחות חסרת תקדים בין הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, ברבנות מעלים אפשרות שהאב - הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ישמש כבורר בין הצדדים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף, הגר"ד לאו ואביו הגר"י מאיר לאו (צילום: שלומי כהן, פלאש 90 )

פרסום ראשון: ברבנות הראשית לישראל מעלים את האפשרות כי הגאון רבי ישראל מאיר לאו ישמש כבורר במחלוקת בין הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ובנו הגאון רבי דוד לאו, כך נודע ל"כיכר השבת".

ימים ארוכים שהמתיחות בין הרבנים הראשיים לישראל הגר"ד לאו והגר"י יוסף לא עוצרת, גורמים שונים שניסו להתערב - נכשלו, והמתיחות רק הולכת וגדלה סביב סוגיות רבות.

עוד בנושא >>

כעת, בניסיון לעצור את המאבק - המאיים על העבודה המשותפת בחמש השנים הקרובות - מעלים בכירים ברבנות הראשית את האפשרות כי הגאון רבי ישראל מאיר לאו הוא זה שישמש כמתווך ובורר בין שני הרבנים.

הסיבה: הגר"י מאיר לאו הוא אביו של הרב הראשי האשכנזי אך במקביל נמצא בקשר הדוק ומצוין עם הרב הספרדי הגר"י יוסף.

"ספק אם המהלך יצא אל הפועל", אומר גורם המעורה בנושא המאשר את הפרטים, "אך זה הרצון כרגע. ברור לכולם שלאף אחד אין אינטרס לתחזק את המחלוקת הזו, זה לא מועיל לתדמית הרבנות הראשית, זה מזיק לנו ולאף אחד אין רצון להזיק למוסד הרבנות הראשית".

בלשכת הגר"ד לאו הכחישו את הפרטים.

בתוך כך, בעמוד הפייסבוק הרשמי של הרב הראשי הגר"ד לאו - המופעל על ידי מקורביו - שתפו הלילה את הכתבה המלאה מ"כיכר השבת" שחשפה את כל פרטי המשבר בין הרבנים הראשיים, מה שמלמד שהמשבר אמיתי הרבה יותר מהנראה.

עמוד הפייסבוק, הלילה

כזכור, אתמול נחשף ב"כיכר השבת" כי בזמן שכולם עסוקים במינוי מנכ"ל בתי הדין - רגע לפני כניסת הגאון רבי דוד לאו לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, נראה כי נושאים נוספים הביאו למאבק הפנימי: מינוי ראב"דים ברחבי הארץ, שליחת דיינים מגיירים לחו"ל ומינוי ראשי ועדות בחירות לרבנויות הערים.

"נוצר מצב", אמר אמש בכיר בלשכת הגר"ד לאו ל'כיכר השבת', "שלשכת הרב הספרדי עושה ככל שעולה על רוחה ברבנות, ממנים מנכ"ל אחרי מנכ"ל ופשוט לא מתייעצים". לדבריו, "על מינוי מנכ"ל בתין הדין הרב דוד מלכא, כן - המנכ"ל שאמור לעבוד בחמש שנים הקרובות עם הרב לאו, הרב בעצמו לא ידע, הוא שמע על כך דרך התקשורת, זה נראה לך הגיוני?".

הראשל"צ הגר"י יוסף, אמש בצפת (דוד כהן, פלאש 90)

לדבריו: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא מול הלשכה של הרב הספרדי, לפני כל ישיבת מועצת רבנות אנחנו יושבים ופוגשים אותם ומעדכנים, שומעים את דעתם. במקרה שלהם זה הפוך. גם על מנכ"ל הרבנות, שצריך להיבחר על ידי שני הרבנים הראשיים לא התייחסו לדעתו של הרב האשכנזי, זה אבסורד".

על מינוי מנכ"ל בתי הדין, סיפר הגורם כי "היה את הרב שמעון יעקבי, מה היה רע בו? הבית היהודי הסכימו למינוי קבוע שלו, כמובן שגם הרב לאו, אבל ברגע אחד הכל השתנה, קבעו עובדה, החתימו את השר אזולאי וסיימו את הסיפור. וכן, אני אומר בוודאות, הייתה התחייבות של לשכת הרב הספרדי שלא יהיה מינוי של מנכ"ל בתי הדין ללא ידיעה שלנו, אבל התחייבות לחוד ועובדות לחוד, כאמור, בסוף הרב שמע על כך דרך התקשורת".

הגר"ד לאו, שלשום בעתניאל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר