מאות אלפי שקלים במארזים קוסמטיים ובקופסאות תמרים

עד המדינה בפרשת השחיתות בישראל ביתנו העיד בביהמ"ש וסיפר על הדרכים בהן העביר סכומי עתק ללוביסט ששירת את האינטרסים שלו, ואיך פאינה קירשנבוים קשורה לכך (חדשות)

(צילום: Gili Yaari/FLASH90)

היום (רביעי) העיד ראש מועצת מגילות לשעבר, מרדכי דהמן, במשפטה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ממפלגת ישראל ביתנו.

דהמן, שחתם על הסכם עד מדינה, סיפר בעדותו בבית המשפט כיצד העביר כסף מזומן ללוביסט, שתפקידו היה לגייס כספים קואליציוניים עבור המועצה. לדבריו, מאות אלפי שקלים הועברו באריזות מוצרי קוסמטיקה של חברת "AHAVA" ובקופסאות של תמרים.

לדבריו, "הלוביסט אמר לי בצורה ברורה שהוא צריך לשלם לכל מי שעבד מולו וגייס מולו את הכסף. במקרה אחד העברנו במזומן 350 אלף שקל בשטרות. הכסף היה בתוך קיטים של מוצרי 'אהבה' ובקרטונים של קילו תמרים".

על פי כתב האישום, אותו לוביסט פעל להשיג תקציבים עבור המועצה, וחלקם הגיעו מכספים קואליציוניים שהיו באחריותה של סגנית השרה קירשנבאום. כשלעתים הוקצו הכספים הללו לחטיבה להתיישבות - שפעלה מטעם הממשלה להקמת יישובים. הכספים הוקצו לחטיבה ומשם הועברו לפרויקטים למועצה. ועל פי החשד תמורת השגתם קיבל הלוביסט סכומי עתק שהועברו על ידי דהמן במזומן מאחר והלוביסט אמר לו כי תשלום במזומן נחוץ מפני שהכסף מועבר לעובדי ציבור שאמונים על העברת הכסף למגילות.

עד המדינה מרדכי דהמן (צילום: עטא עוויסאת)
עוד נטען בכתב האישום, כי ב-2013 פנתה סגנית השרה לשעבר קירשנבאום, לראש המועצה דרך הלוביסט ודרשה שהמועצה תעביר חצי מיליון שקלים למטרה שתגדיר קירשנבאום, עבור תקציב עתידי של שלושה מיליון שקלים, שהמועצה תקבל דרך החטיבה להתיישבות. על פי הפרקליטות, מדובר בעסקת שוחד. עוד נטען שהלוביסט וקירשנבאום העבירו הוראה לראש המועצה שעליו לשלם 250 אלף שקלים לאתר מסוים איתו רצו להיטיב. היום העיד דהמן כי אכן, שולמו לאתר 236 אלף שקלים עבור פרסום - לבקשת קירשנבאום.
בעדותו סיפר עוד, כי המועצה הייתה בגירעון תקציבי וכי השתמשו בלוביסט מאחר והיו לו קשרים בהרבה משרדי הממשלה דרכם היה יכול לסייע בתקציבים. "בתמורה צריך לשלם לו 20 אחוז בגין גיוס כספים קואליציוניים. רצינו להרחיק את הקשר בין המועצה ללוביסט כי למועצה אסור לשלם ככה. בחוזה כתבנו שהוא נתן שירותים לקליטת משפחות וצמיחה דמוגרפית. הוא ביקש שנמצא דרך להעביר לו כסף במזומן".
ראש המועצה הוסיף: "חששתי שאו שנגייס כסף בצורה כזו או שאין מועצה. פחדתי והבנתי שאין לי ברירה אחרת. הגבול האדום היה שלא יגיע אליי שקל. לא לקחתי לכיסי שקל 22 שנה".
לדבריו, הוא ידע מראש כמה כסף תקבל המועצה, וכי זה היה בתיאום ביני לבין הלוביסט, פאינה והחטיבה. בסופו של דבר זה הגיע לחטיבה". כששמע זאת השופט ירון לוי, העיר לעברו : " זה משחק מכור בעצם?". העד השיב: "כן. כולם יודעים. הדיון עם חשבת משרד האוצר הוא למראית עין, היא לא יודעת שום דבר. יושבים בוועדה שבעה-שמונה אנשים - כולם יודעים, פחות אחד. הלוביסט הצדיק את שכרו".
לסיום, סיפר ראש המועצה כי באחת הפגישות עם קירשנבאום השתתף גם הלוביסט עצמו ולדבריו "הוא היה מבוהל מאד" וסיפר כי פאינה פנתה אליו ואמרה "היא אמרה לי 'אתה יכול להמשיך את העבודה שלך איתו, אין לך מה לדאוג, נשחרר את הכספים'". עורך דינה של קירשנבאום, גיורא אדרת, התנגד בדיון ואמר כי חלק מדבריו הם עדות מפי השמועה, שאינה קבילה - מפני שהעד מעיד מה אמר לו הלוביסט בלבד ולא ראה שהכסף אכן עבר לקירשנבאום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר