מעצר נכד המשגיח

"הפלג הירושלמי" חוזר לרחובות; לראשונה מפטירת הגר"ש אוירבך

בעקבות מעצר תלמיד ישיבת קול תורה כעריק מצה"ל, החליטו ב"פלג הירושלמי" על חזרה להפגנות המוניות, מחר בצהריים - בפעם הראשונה מאז פטירת הגאון ר"ש אוירבך זצ"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה של הפלג הירושלמי. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מחר, בשעות הצהריים, תתקיים מחאה המונית בירושלים על ידי פעילי "הפלג הירושלמי", זאת בעקבות מעצרו של הבחור מאיר בורודיאנסקי, מישיבת קול תורה.

• תלמיד ישיבת 'קול תורה' נעצר בגין עריקות

בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" הערב (רביעי) נכתב, כי לאחר "מעצרו של נכד משגיח ישיבת קול תורה הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, נכנסו חברי הוועדה למעונם של מרנן ורבנן גדולי עולם התורה, ושמעו מהם את ההוראה הברורה כי 'ממשיכים את דרכו של רבינו מרן ראש הישיבה זצוק"ל שהורה להרעיש עולם ומלואו'".

"החובה כעת מוטלת על כל אחד ואחד לצאת ולהשתתף במחאות ההמוניות", אמרו להם הרבנים.

באופן רשמי נמסר כי על שעת ההפגנה ומיקומה תצא הודעה נפרדת, אך ככל הנראה היא תיערך בסביבות השעה ארבע.

הפגנת 'הפלג' הקודמת במרכז ירושלים (צילום: ישי כהן. תמונה: שלומי כהן)

כזכור, בורודיאנסקי נעצר הלילה על ידי משטרת מעלה אדומים באשמת עריקות, והועבר לידי המשטרה הצבאית שכלאה אותו במחנה ענתות. הדיון בעניינו של העריק, צפוי להתקיים מחר.

לדברי עסקני הוועדה, "הציבור החרדי ימשיך בכל הכוח את המאבק חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה נגד גזירת הגיוס, שהורה לנו להיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא. אנו נמשיך את דרכו במאבק עיקש וחסר פשרות".

יצויין, כי בורודיאנסקי הצהיר שהוא מסרב ללבוש מדים, ובשל כך הוא ישהה באגף מבודד בכלא ענתות, כל זאת בעקבות דבריו בעבר של הגר"ש אוירבך שעודד את "אסירי עולם התורה" לשהות באגף המבודד, תוך שהוא הדגיש כי מי שהדבר קשה עבורו יכול להימנע מכך, כי "זה לא עיקר המלחמה".

ב"פלג הירושלמי" גאים לצטט מאות תלמידי ישיבה המוגדרים כעריקים, שלדבריהם כבר הודיעו היום שהם מוכנים להיעצר ולשהות בכלא הצבאי גם לפרק זמן ממושך" "נשב בליל הסדר בכלא הצבאי, אם זה מה שצריך כדי לבטל את גזירת הגיוס", הם אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר