תקלה מסוכנת

חשש: בגלל טעות - חולי סרטן קיבלו טיפול שגוי

קופתה חולים כללית סגרה את מכון הבדיקות בו עלה חשש לטעות באבחונים, וכשלוש מאות החולים בסרטן שאובחנו בו אינם מודעים לסאגה סביבם. מכללית נמסר: "האפשרות שמא חלילה ישנם חולי סרטן שמקבלים טיפול שגוי נשללה כמעט לחלוטין" (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווח של חברת החדשות הערב (רביעי) עולה חשש כי בשל טעות באבחון בבדיקות הביופסיה באחת המעבדות הגדולות בארץ, קיבלו מאות חולים המתמודדים עם סוגי סרטן שונים טיפול רפואי שגוי. קופת החולים כללית בה התרחשה התקלה החלה בבדיקת הנושא כבר לפני כשנה, ובעקבות הבדיקה אף סגרה את מרכז הבדיקות.

על פי הדיווח, שלוש מאות החולים בסרטן המעי הגס, סרטן העור וסרטן ריאות אינם מודעים לחשד, ואינם יודעים כי התגלתה הטעות באבחון הבדיקות שלהם ולטיפול השגוי שיתכן ולכאורה קיבלו.

קופת החולים שהחלה בבדיקה שנמשכת כבר שנה שלמה החליטה לפני כחצי שנה לסגור את מרכז הבדיקות עד לסיום הבדיקה, והדגישה כי "האפשרות שמא חלילה ישנם חולי סרטן שמקבלים טיפול שגוי נשללה כמעט לחלוטין".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל"חדשות": "הנושא דווח למשרד הבריאות והוא בתמונה. אין עדויות כי היו אבחנות שגויות שהשפיעו על מהלך המחלה או הטיפול. המשרד ימשיך לעקוב".

קופת חולים כללית מסרה בתגובה:"במסגרת עבודתה הוועדה ערכה השוואה לאותן בדיקות שבוצעו במעבדות אחרות בטכנולוגיה דומה או זהה. מהשוואה של בדיקות רבות כאלה לא עלה ממצא היכול להעיד על תוצאות שגויות. מתוך זהירות יתרה הוחלט להפסיק באופן זמני את ביצוע הבדיקה במעבדה זו עד לסיום עבודת הוועדה. העניין דווח למשרד הבריאות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר