חילוקי דעות ב"מועצת הפלג"

רבי עזריאל אוירבך נגד ההפגנות: "לא טוב בשביל בחורים"

אנשי 'הפלג' ו'העדה' יצאו היום להפגין בירושלים על מעצר בן ישיבה עריק, אלא שדווקא חבר 'מועצת הפלג' הגאון רבי עזריאל אוירבך התבטא נגד ההפגנות והעימותים עם שוטרים • האזינו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות והגר"ע אוירבך (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, חיים גולדברג)

אנשי 'הפלג הירושלמי' צפויים לצאת היום (חמישי) בשעות הצהריים לרחובות ירושלים יחד עם אנשי 'העדה החרדית' ולהפגין במחאה על מעצרו של הבחור מ.ב., תלמיד ישיבת "קול תורה" ונכדו של משגיח מפורסם, אשר נעצר בגין עריקות.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הבחור נעצר בכביש 90, שעה שישב ליד הנהג, במהלך בדיקה שגרתית של המשטרה, שמיהרה להעבירו לידי המשטרה הצבאית כשגילתה כי הוא עריק שלא מתייצב בלשכות הגיוס להסדיר את הדיחוי.

רבים ציפו לראות כיצד יגיבו עסקני 'הפלג' למעצר, שכן זו הפעם הראשונה שנעצר עריק מאז פטירתו הפתאומית של מנהיג 'הפלג' הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, והקמת "מועצת הפלג" להמשך ההנהגה, אך שעות ספורות לאחר מכן הודיעו עסקני הוועדה המטפלת בנושאים הללו כי בהוראת מועצת גדולי התורה שלהם, יצאו להפגנות בירושלים.

אלא שבהקלטה דרמטית שנחשפה ב"קו החרדי", נשמע חבר מועצת 'הפלג', הגאון רבי עזריאל אוירבך, כשהוא מתבטא נגד ההפגנות ונגד שליחת בחורי ישיבה להתעמת עם המשטרה.

במהלך שיחה שקיים הגר"ע אוירבך עם איש צוות בישיבה שביקש לבדוק עמו האם על הבחורים לצאת ולהפגין, נשמע הגר"ע כמי שלא עודכן בדבר ההפגנה כשהוא אף מביע תמיהה על כך שתלמידי הישיבה מתכוונים לצאת ולהפגין.

הרב אוירבך מספר כי מתחילת הדרך התנגד לכל ההפגנות והוא חושב שזה לא טוב לבחורים, והוא חלק על אחיו, הגר"ש זצ"ל, עוד בחייו על העניין.

"אני מתחילה מתנגד לכל ההפגנות האלו, אני לא חושב שזה טוב בשביל בחורים, בוודאי שאני לא הייתי באותה דעה של ר' שמואל שהוא האש בערה בקרבו", התבטא הגר"ע אוירבך.

הרב אוירבך אומר שהוא מסכים שיעשו הפגנות מול הכלא כפי שערכה בעבר ישיבת חדרה, שכזכור משגיח הישיבה הגר"ט נוביק תקף בעבר את ההפגנות, ובמקום הפגנה ערכה ישיבת חדרה "סדר" לימוד מול חומות בית הכלא.

"אני מתחילת הדרך לא הייתי בעד", מוסיף הגר"ע אוירבך, "אמרתי להם שאני מסכים שיעשו מול הבית כלא כמו שעשו ולמדו שם, היה שם משהו, אבל ברחובות? מתחיל התכתשות, אנחנו לא צריכים בחורים שיהיו לוחמים עם המשטרה...".

האזינו להקלטה באדיבות הקו החרדי 0799457692

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר