ראיון נטול כפפות

מרגי נגד ליצמן: "גם אם רוצים בחירות - למה על הגיוס?"

כועס על התנהלות ליצמן במשבר הגיוס, מוטרד מהסקרים, כאן בכדי להישאר קדנציה נוספת, חושב שמה שעשו לאזולאי זו שפיכות דמים ולשיטתו עד מדינה הוא "פסול" • ח"כ יעקב מרגי בראיון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הסקרים ומצבה של ש"ס (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי, מוותיקי חברי הכנסת בש"ס, מדבר על הכל בראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת", מהיחסים עם דרעי דרך הסקרים הלא מחמיאים למפלגה ועד השלום הספרדי והניסיון לחסלו פוליטית.

עיקרי הראיון • צפו בראיון המלא

משבר הגיוס: "יש לי ביקורת קשה על חברי יעקב ליצמן. כשהולכים בשותפות, לפני שזורקים אולטימטום לאוויר צריך לפחות לעדכן. אי אפשר אולטימטום כשיש לנו ממשלה טובה לחרדים ולשכבות החלשות. הציבור לא אוהב את הבחירות שמביאים לבחירות. גם אם רוצים ללכת לבחירות, למה על הגיוס?".

ח"כ יעקב מרגי בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

חקירות ראש הממשלה: "אנחנו במשטר דמוקרטי, אני - יעקב מרגי - אני חרד לשלטון דמוקרטי, לא אאפשר שום מהלך שיפילו שלטון שלא באמצעות שלטון, לכן - כל עוד לא תוכח אשמתו בבית המשפט - עומדת לו הזכות".

עדי מדינה: "כאדם דתי - אני נגד, ההלכה נגד, זה עד פסול, הוא הקריב אדם אחר, זה לא מוסרי ולא ערכי. גופי האכיפה שכחו שחיפוש אחר הצדק צריך להיות מוטה כלפי הזיכוי ולא כלפי האשמה".

משבר הגיוס ומצב הקואליציה

מצבה של ש"ס בסקרים: "אני לא בא להגיד שאני לא מוטרד, לסקרים יש אמירה. אבל מכאן ועד להסיק שזו תהיה התוצאה - הדרך רחוקה. נכון, יש בזה אמירה של הציבור. כשתהיה מערכת בחירות נדע לחדד מסרים. לש"ס יש יותר מארבעה מנדטים. אני לא מוטרד ממעבר אחוז החסימה".

היחסים עם היו"ר אריה דרעי: "טובים מאוד. יש לי גיבוי מלא. המבחן שלי מול דרעי בנושא היחסים - היא בזה שהוא נותן בי אימון וחופש פעולה בוועדת החינוך".

ההתנהלות של ש"ס: "הסיעה בכנסת, זו הקדנציה החמישית שלי, יש פעילות מיטבית של הסיעה, מגיעים להישגים, אנחנו באים בחשבון, לא מתחילים מהלכים בלעדינו בכנסת. נכון, זה לא לפני 20 שנה כשהפעילים היו הסבים של הפעילים היום, אז כולם היו בלהט והיה את מרן ע"ה".

שיתוף פעולה עם אלי ישי ברשויות המקומיות: "אני בעד אחדות לא רק, אחדות בציבור הספרדי, לא צריך את יחד, השלום הספרדי, אני קורא לרבנים לעשות את השלום הספרדי, זה החלום שלי, אם הצלחנו - זה הישג. מי שרוצה להצטרף אלינו והוא מכפיל כח - בבקשה. אני בעד אחדות במוניציפלי לא רק עם... גם עם יהדות התורה".

כאן בכדי להישאר עוד קדנציה: "כל עוד כוחי במותני ואני תורם - אני אעשה, אני כנראה נולדתי להיות שליח ציבור".

הדור הוותיק של חברי הכנסת: "מי שלא יפיק תועלת במוניציפלי והארצי - שילך הביתה, זה לא סידור עבודה לאף אחד. מי שלא מפיק תועלת שילך הביתה".

ההודעה שדוד אזולאי פורש לטובת בנו: "אני נגד השפיכות דמים שנעשית לנציגים, מי שיקבע ומי יעיל זה בטח לא פרשן כזה או עסקן, אם אנחנו בני תורה - אנא בלי שפיכות דמים, והיו דברים מעולם. מה שעשו לשר אזולאי זה שפיכות דמים, מה שעשו לח"כ וקנין זה שפיכות דמים, מה שניסו לעשות לי החזרתי להם בשפיכות דמים והפסיקו לעשות לי, כי אני יודע להשיב, אני יש לי את האופי שלי".

הדיבורים שיעזוב לאחר חזרת דרעי: "חשבו שבגלל שאריה חזר אז אני... כשמישהו אמר את זה אז הוא חטף על הראש וגם בפנים ומאז הוא לא מעז לעשות את זה, וכשיעשו את זה אני אדע להתמודד, לא אבקש חסידים מאף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר