מחאה על מעצר עריק

מפגיני 'הפלג' חסמו את ירושלים; המשטרה פינתה בכוח

לראשונה מפטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל, ובהוראת חברי 'מועצת הפלג הירושלמי', חסמו מאות מפגינים את הכניסה לירושלים במחאה על מעצר עריק. המשטרה פינתה אותם בכוח. צפו (חדשות, חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באדר תשע"ח | 08.03.18
הפגנת 'הפלג' (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

לראשונה מפטירתו של מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אוירבך זצ"ל, ובהוראת חברי 'מועצת הפלג', חוסמים מאות מפגיני 'הפלג הירושלמי' את רחוב ירמיהו בבירה, ליד סנטר 1, במחאה על מעצר עריק.

כשעה וחצי לאחר שהחלו החסימות החלה המשטרה לפנות באמצעות כוחות גדולים של שוטרי יס"מ ומג"ב, מכת"זית ופרשים.

בהמשך אף נשמעה מפי מארגני ההפגנה הקריאה המוכרת "ויחזור לתלמודו", וכך התפזרה אט אט ההפגנה. גם קבוצה שהתגודדה לאחר מכן בצומת בר אילן וגרמה לעומס תנועה כבד באזור, פונתה בידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "המפגינים פונו ועזבו את הכניסה לעיר ואת צומת בר אילן. כלל צירי התנועה במקום נפתחו לתנועה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים במקום".

קודם לכן נמסר: "כמה מאות חרדים קיצונים מפגינים וחוסמים את רחוב ירמיהו הציר סגור. שוטרי משטרת ישראל היו ערוכים במקום, ושוטרי אגף התנועה כיוונו אותה לצירים חלופיים".

"גם הכניסה לירושלים-גשר המיתרים נחסמה לתנועה על ידי המפגינים, התנועה הופנתה דרך מנהרת הארזים בכביש 9. שוטרי משטרת ישראל היו ערוכים במקום".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", שלשום בלילה נעצר מאיר בורודיאנסקי תלמיד ישיבת "קול תורה" ונכדו של משגיח הישיבה הגרי"י בורודיאנסקי (גיס הגר"ש אוירבך), במהלך נסיעה בכביש 90. לאחר שהתברר למשטרה כי מדובר בעריק, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית.

בתגובה, החליטו ב"וועדה להצלת עולם התורה" של 'הפלג הירושלמי', בהוראת רבותיהם, לצאת היום ולחסום את ירושלים במחאה ומתוך מטרה להראות כי למרות פטירת מנהיגם הרוחני הרי שהמחאה ממשיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר