צפו בתיעוד

השליך בקבוק תבערה ונתפס על ידי הרחפן

מחבל בן 17 השליך בקבוק תבערה לעבר הכביש אך נעצר לאחר שתועד באמצעות הרחפן התרמי של צה"ל. למקום הוזנקו חיילים מפלוגת נץ שלכדו את המחבל מיידית (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

השלכת בקבוקי תבערה, מרדף ותפיסה מול המצלמות: לוחמי פלוגת נץ מגדוד ניצן של חיל האיסוף הקרבי, לכדו ביום שני מחבל בן 17 מאזור בית לחם שהשליך בקבוקי תבערה.

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל נראה המחבל כשהוא מגיע עם חולייה מהכפר אל-חאדר שמצפון להתנחלות אפרת ומשליך בקבוקי תבערה לעבר כביש שבו עוברים עשרות אלפי ישראלים ופלסטינים שמגיעים מכביש 60.

הלוחמים ארבו למחבלים וזיהו אותם בזמן אמת באמצעות רחפן תרמי מסוג "מאטריס" תוך כדי שהם משליכים את בקבוקי התבערה. תצפיתניות של החטיבה המרחבית עציון הכווינו את הלוחמים שפתחו במרדף רגלי אחר החולייה, ולאחר כמה דקות הצליחו לתפוס את המחבל שהועבר לחקירת שב"כ.

הלוחמים נעזרו גל במצלמות קסדה ייעודיות שסייעו להם לאתר את המחבלים מנקודת המארב. גורמים בצה"ל מסרו כי במהלך השנה החולפת חיילי גדוד ניצן ביצעו כ-90 מארבי תפיסה מוצלחים שבמהלכם סיכלו השלכות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים ישראליים.

תושבי אפרת, בית"ר עלית ויישובי הסביבה סופגים מדי ערב זריקות אבנים ובקבוקי תבערה מצד תושבי כפר חוסאן ואל-ערוב, שמרביתם נגמרים ללא נפגעים בצד הישראלי אך מעוררים לאחרונה טענות רבות בקרב המתיישבים שהחליטו לבצע גם תיעוד של זורקי האבנים באמצעות מצלמות רבות שיחולקו למתיישבים בדומה לפעילות בצלם. בצה"ל ציינו כי בזמן האחרון התבצעו תפיסות מוצלחות של משליכי אבנים ובקבוקי תבערה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר