ליברמן נגד החרדים: "הצעת החוק המתגבשת היא כניעה"

שר הביטחון ממשיך בהסתה שלו כנגד הציבור החרדי כשהוא טוען שחוק הגיוס עליו עומלים בימים אלו הוא "כניעה לסחטנות". גם אתמול תקף ליברמן את החרדים ואמר "עם ישראל נלקח בשבי" (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ממשיך לתקוף הבוקר (יום ו') בחריפות את התנהלות המפלגות החרדיות ברקע משבר חוק הגיוס - ואת המתווה המתגבש לפתרון הסוגיה שמאיימת על ממשלתו של בנימין נתניהו. "הצעת החוק המתגבשת כרגע היא לא פשרה, אלא כתב כניעה למעשה לסחטנות. מי שרוצה להיכנס לסחטנות - שייכנע", כתב ליברמן.

בשעה שהמערכת הפוליטית מתכנסת בניסיון למציאת מתווה מוסכם, ונראה כי אפילו החרדים עצמם עושים מאמץ להשגת פתרון שיאפשר לכולם לרדת מהעץ אליו טיפסו, ליברמן מקשיח את עמדותיו: "את האולטימטום 'או חוק הגיוס או תקציב' הציבו המפלגות החרדיות. את האולטימטום 'חוק גיוס בקריאה 3-2 בחודש מאי או פירוק הממשלה' קבעו המפלגות החרדיות". הוא התחייב כי "ישראל ביתנו תתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבשו מערכת הביטחון וצה"ל. בנושא ביטחון אין פשרה".

הפשרה המסתמנת כוללת הכנסת תיקונים להצעת החוק שנמצאת על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה, וגובשה על ידי אריאל אטיאס - לשעבר שר השיכון מטעם ש"ס וכיום יועץ משפטי במפלגת יהדות התורה, שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. המהלך, יש לציין, התבצע מבלי שנמצאה פשרה בסוגיה בין כל גורמי הקואליציה.

המתווה מדבר על יעדי גיוס - תחילה כ-3,800 מתגייסים חרדים בכל מחזור גיוס (גם לצה"ל וגם לשירות אזרחי) ובהמשך המספר אעמור לעלות בהדרגה. במסגרת העקרונות, אם לא תהיה עמידה ביעדים, יוטלו סנקציות על הישיבות. כמו כן, אם אי העמידה ביעדים תימשך על פני תקופה של חמש שנים, תוקפו של החוק המקל יפקע.

המתווה המוסכם אמור היה להגיע היום לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולרבנים, אלא שליברמן עכשיו מקשיח עמדתו ואומר כי הוא לא מוכן לניסוח חוק גיוס על ידי גורמים פוליטיים שאינם חלק ממערכת הביטחון.

בעיתונים החרדים השמיעו הבוקר קולות זהירים בכל הנוגע להצעת החוק וטענו כי האחריות כרגע מוטלת כרגע בעיקר על נתניהו ורצונו הטוב לפשר בין הצדדים.

אתמול תקף ליברמן את החרדים, באומרו כי "בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצונים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם. אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר