שבוע גורלי

נתניהו הציב לחרדים שלושה תנאים לפתרון משבר הגיוס

הסתיימה פגישת רוה"מ נתניהו וראשי המפלגות החרדיות • נתניהו הציב שלושה תנאים לפתרון: טיוטה מוסכמת על היועמ"ש, תמיכה של 'כולנו' לחוק והתחייבות של ליברמן שלא יפרוש (פוליטי)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: לע"מ )

הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני: במהלך הפגישה התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ברצונו לפתור את המשבר וכי הוא אינו מעוניין לפרק את הממשלה על רקע המאבקים סביב חוק הגיוס. החוק לא יעלה להצבעה מחר (ראשון) בוועדת שרים לענייני חקיקה.

החרדים הציגו לנתניהו מתווה פשרה לחוק גיוס. במהלך הפגישה שנמשכה כשעה וחצי - הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות וקבעו להמשיך ולדבר בנושא מחר. כמו כן, נתניהו נחשף - שוב - למחלוקת הפנימית במפלגות החרדיות סביב הפשרה בנוסח חוק הגיוס.

ראש הממשלה נתניהו הבהיר לראשי המפלגות החרדיות כי חייבים להתקיים שלושה תנאים לפתרון המשבר:

1. טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות.

2. הסכמה של כחלון וכל סיעתו לתמוך בחוק זה בשלוש קריאות.

3. התחייבות פומבית של ליברמן, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך הזה ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן.

כזכור, מוקדם יותר הערב אמרו ב'דגל התורה' ל"כיכר השבת" כי: "לנו יש חוק ונדרוש להעביר אותו, אם ביבי לא רוצה בחירות ניתן להגיע להסדר כבר היום".

לדבריהם: "השאלה מה נתניהו באמת רוצה, וזה נדע רק בפגישה אתו. אם הוא רוצה ללכת לבחירות זה לא בגלל חוק הגיוס אלא רק בגלל עניין אישי שלו. אנחנו פנינו להסדר ולהבנה שתמשיך את הכהונה של הממשלה הנוכחית".

ליצמן גפני ודרעי (צילום: Isaac Harari, Yonatan Sindel, Amit Shabi)

כמו כן, מיד לאחר צאת השבת, הגיעו חברי הכנסת של 'דגל התורה' למעונם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין וקיבלו 'אור ירוק' לקיים את המגעים עם רוה"מ נתניהו. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שוחח טלפונית, בערב שבת, עם נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, השוהה במקסיקו, וקיבל ממנו הוראות כיצד לפעול בפגישה עם נתניהו.

ח"כי 'דגל' במעונו של הגר"ח קנייבסקי, הערב

לקראת הפגישה עם נתניהו, צייץ יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן: "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

בתגובה כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ': "קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע להבנה עם החרדים, להיפטר מליברמן ולהמשיך עם הקואליציה הזו עוד שנה וחצי. זה הדבר הנכון והאחראי לעשות".

אביגדור ליברמן (צילום: Miriam Alster/Flash9)

ביום שישי התייחס ליברמן להצעת הפרשה של המפלגות החרדיות ותקף: "הצעת החוק המתגבשת כרגע היא לא פשרה, אלא כתב כניעה למעשה לסחטנות. מי שרוצה להיכנס לסחטנות - שייכנע".

לדבריו: "את האולטימטום 'או חוק הגיוס או תקציב' הציבו המפלגות החרדיות. את האולטימטום 'חוק גיוס בקריאה 3-2 בחודש מאי או פירוק הממשלה' קבעו המפלגות החרדיות. ישראל ביתנו תתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבשו מערכת הביטחון וצה"ל. בנושא ביטחון אין פשרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר