שני מחבלים נעצרו

שוב: שני מטעני צינור בבית המשפט הצבאי

כוחות משמר הגבול זיהו שוב ניסיון להחדרת מטעני צינור לתוך בית המשפט הצבאי בשומרון. הפעם מדובר בשני מטעני צינור אותם ניסו להכניס שני פלסטינים. חבלן בדרכו למקום (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בשעות הבוקר (ראשון), זיהה לוחם מג"ב שהוצב בכניסה לבית המשפט, שני פלסטינים חשודים שנמצאו בצידה הפלסטיני של גדר הביטחון לפני הכניסה לעמדת הבידוק.

עם הגעתו של צוות סיור מג"ב שהוזעק למקום על ידי הכוח, החלו הלוחמים בנוהל מבצעי במהלכו זיהו על כל אחד מהפלסטינים מטען צינור שהוסלק מתחת לבגדיהם.

חבלן שהוזעק אף הוא למקום סיים את עבודתו לפני זמן קצר בניטרול המטענים שהכילו חומר נפץ. בנוסף נמצא מצית על כל אחד מהפלסטינים, מצית איתו התכוונו ככל הנראה להפעיל את המטענים.

במשמר הגבול ערים למספר האירועים החריגים בכניסה לבית המשפט מתחילת השנה ובהתאם לכך פועלים לאיתור החשודים בטרם יבצעו את זממם. הכניסה לבית המשפט נפתחה לפני מספר דקות והחשודים תושבי ג'נין בני 16 נעצרו לחקירת גורמי הביטחון.

זו לא הפעם הראשונה שנעשה ניסיון כזה ובית המשפט הצבאי הפך ליעד טרור חוזר ונשנה. רק לפני כחודש, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו 3 פלסטינים ואיתרו 4 מטעני צינור, לאחר שאלו העלו את חשדו.

המפקד שניגש אליהם הבחין במטען צינור אותו אחז אחד החשודים בידו, ומיד כיוון לעברם את נשקו. החשוד השליך את המטען, וחשוד נוסף השליך שקית שהכילה מטען צינור נוסף.

במסגרת הנוהל המבצעי - ללא ירי - שביצעו לעבר החשודים מפקד העמדה ולוחם מג"ב נוסף שפעל במקום, התבקשו החשודים להשיל מעליהם את בגדיהם, מה שהביא לזיהוים של שני מטעני צינור נוספים שהוסלקו בבגדים.

לאחר מספר דקות סיימו את עבודתם חבלני מג"ב שהוזעקו למקום וביצעו סריקות לאיתור המטען שהושלך על ידי אחד החשודים, ובמקום אותרו 4 מטעני צינור שהכילו חומר נפץ. כמו כן נמצאו על החשודים מצתים שנועדו להפעלת המטענים.

לאחרונה בוצעו ניסיונות רבים דומים להכנסת מטעני צינור לבית המשפט הצבאי. וכלל לא ברור אם הם מקווים שהפיגוע יצליח או שמדובר בניסיון להיעצר בשביל התנאים בכלא הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר