סוער בעיריית ירושלים

מדוע אמנון מרחב החרים את סיעת ש"ס?

התנגדות החרדים לקו הכחול של הרכבת הקלה הוביל את מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב לזמן פגישה עם יהדות התורה בלבד. רק לאחר דרישתם, חברי ש"ס זומנו גם כן (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אמנון מרחב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב זימן את החרדים בירושלים בניסיון לפתור את המשבר שעורר סערה בישיבת המועצה האחרונה בין החרדים לראש העיר על חיבור הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לקו הירוק, אלא שסיעת ש"ס הוחרמה מהזימונים לפגישה, ורק לאחר בקשת 'יהדות התורה' נאות מנכ"ל העירייה לצרף את ש"ס לפגישה.

קצת רקע: במועצת עיריית ירושלים שהתכנסה לפני כשבועיים העלה ראש העיר להצבעה את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה. על פי התכנית, הרכבת תעבור משכונת גילה עד לשכונת רמות, דרך רחוב עמק רפאים ומרכז העיר.

הקו הכחול יצא משכונת גילה, ינוע בדרך חברון, תיאטרון החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', יחצה את הקו האדום ברחוב יפו ויכנס למנהרה באורך 1.2 ק"מ עד לשדרות גולדה מאיר- אחרי צומת בר אילן - ומשם ימשיך עד לשכונת רמות בצפון העיר.

במהלך ישיבת המועצה התרחשה דרמה כאשר הסיעות החרדיות סירבו להצביע בעד אישור הקו הכחול, בשל דרישתם לחבר את הקו הכחול עם הקו הירוק. על פי התכנית, הקו הירוק יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי, שד' לוי אשכול, עד לקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים.

בכיר ב'יהדות התורה' מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "הדרישה שלנו לצמצמם את המעברים. הציבור החרדי הוא המשתמש הגדול ביותר בתחבורה הציבורית בירושלים". לדבריו, "בוועדה המחוזית התנגדו מסיבות אידיאולוגית לחיבור בין הקווים כדי שהרכבת הקלה לא תהפוך לחרדית".

כך או כך, 'כיכר השבת' חושף כי נקבעה פגישה בין מנכ"ל העירייה לסיעות החרדיות בירושלים. הפגישה תיערך בעוד שבועיים אז ינסו הצדדים להגיע למתווה מוסכם.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי סיעת ש"ס לא הוזמנה לפגישה. בהזמנה שנשלחה במייל נעדרו שמותיהם של חברי סיעת ש"ס ורק בזימון השלישי התווספו שמותיהם של נציגי ש"ס וזאת לאחר דרישת 'יהדות התורה' לצרפם לפגישה.

בכירים בספרא מאשימים את סגן ראש העיר צביקה כהן ב"נרפות" המשפיעה על אופייה של סיעת ש"ס כולה המצטיירת כ"חלשה" ומתקפלת: "לא יתכן שפעם אחר פעם לא סופרים אותנו, למרות היותנו הסיעה החרדית הגדולה בקואליציה".

לעומת זאת בכירים המקורבים לצביקה כהן הגיבו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "בישיבת המועצה האחרונה הוביל צביקה כהן את המאבק בנושא. ראש העיר ומנכ"ל העירייה ניסו לאורך כל הדרך לחמוק ולעשות מהלכים מאחורי גבו של כהן, בהמשך לכך התעלם מנכ"ל העירייה מסיעת ש"ס והזמין את חברי 'יהדות התורה' בלבד, עד לדרישתם המפורשת לצרף את חברי ש"ס לפגישה".

מנגד, גורם בעירייה מציין כי גם בישיבת המועצה המדוברת היה ניכר כי כהן מתלבט ורק לאחר שהבין שלא יוכל לגרום לחברי סיעתו להצביע בעד - התנגד גם הוא.

תגובת מנכ"ל העירייה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר