צועדים לבחירות מוקדמות?

סופית: ה'מועצת' של אגו"י דחתה את פשרת 'מתווה הגיוס'

התפתחות דרמטית: בהחלטה המנוגדת לדעתם של רבני 'דגל התורה', דחתה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל את פשרת שרת המשפטים איילת שקד לגבי מתווה חוק הגיוס המתוקן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. ארכיון (צילום: אלי סגל)

מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל דחתה בשעה האחרונה (ראשון) את המתווה של הפשרה שהוצעה בנושא חוק הגיוס על ידי שרת המשפטים איילת שקד.

בהודעה רשמית שפרסם מזכיר ה'מועצת' הרב מרדכ שטרן לחברי הכנסת של אגודת ישראל נכתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב - לא חל כל שינוי, ועליכם לפעול על פי החלטה זו".

בהחלטה, המנוגדת לזו של מועצת גדולי התורה של דגל התורה, מובילים למעשה גדולי האדמו"רים לבחירות, זאת מאחר והתנאי הראשון אותו דרש ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם ראשי המפלגות החרדיות - טיוטת חוק מוסכמת - איננו יכול להתקיים.

כפי שנודע ל"כיכר השבת", אחד מבכירי האדמו"רים ב'מועצת' של אגו"י הורה לנסות להגיע לפשרה ולא לפרק את הממשלה והקואליציה, בדרך לבחירות, אך הסיכוי לכך נראה בשלב זה מזערי.

נוסח הודעת מזכיר ה'מועצת'

עוד נודע, כי נותר פתח אחד אחרון, של 'הדקה ה-90', כאשר בשעות הקרובות צפוי הרב מרדכי שטרן מזכיר המועצת החסידית לפגוש באופן אישי את עו"ד מירון שעמל כל העת על הניסוחים השונים מטעם החרדים, על מנת לנסות ולהחזיר את הגלגל לאחור.

טרם פרסום החלטת 'המועצת', התקיימה ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה בהיעדרות יו"ר ישראל ביתנו השר ליברמן, ולאחר מכן נמסר מלשכת ראש הממשלה: "אין עדיין נוסח שמוסכם בין המפלגות החרדיות".

ראשי סיעות הקואליציה מגיעים לפגישה, הבוקר (צילום: יובל עוזרי, ynet)

בשעות הבוקר היה נראה כי המטוטלת הפוליטית נעה לכיוון בחירות, מסיבה אחרת: העימות ההולכים וגוברים בין הבית היהודי לבין הליכוד, כשבתווך ישראל ביתנו.

אך כעת, לאחר החלטת ה'מועצת' של אגודת ישראל לדחות את פשרת חוק הגיוס, נראה כי אין מוצא פוליטי אחר מלבד הליכה לבחירות מוקדמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר