חוק בן צור יאושר בטרומית

משבר הגיוס - הסוף: האדמו"רים אישרו את הפשרה

לאחר פגישת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו, החרדים קיבלו הלילה את אישור אדמו"רי מועצת גדולי התורה של 'אגודה'. לפי הפשרה: 'מתווה בן צור' יאושר בטרומית (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באדר תשע"ח | 11.03.18
ליצמן ונתניהו. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

משבר הגיוס - יש פשרה ברגע האחרון: לאחר פגישתם הנוספת של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו, מסתמנת פשרה אפשרית סביב משבר הגיוס. ל"כיכר השבת" נודע כי בשעה האחרונה (ראשון) נערך משאל אדמו"רים, במסגרתו הוצעה להם היוזמה החדשה לאשר את חוק בן צור בקריאה טרומית טרם היציאה לפגרה - יוזמה לה ניתן אור ירוק מהאדמו"רים.

למרות שלא השיגו עדיין את אישורם של כל האדמו"רים, ל"כיכר השבת" נודע כי במשאל עצמו עלתה כבר התוצאה לפיה רוב האדמו"רים תומכים במתווה, ולפיכך חוק בן צור יעלה כבר מחר להצבעה בוועדת שרים ובהמשך השבוע בקריאה טרומית תוך התחייבות להמשיך את אישור החור בשאר הקריאות במושב הקיץ.

לדברי גורמים באגודת ישראל, ההישג הוא משמעותי, שכן אין שינויים בחוק. "העיקר הצלחנו להשיג שאין את הסכנה שאם לא יעמדו ביעדים החוק יתבטל ואלפי בני ישיבות יהפכו לעריקים".

לדברי הגורמים, "הישג משמעותי נוסף זה שכל הציבור יודע כעת כי לא בגלל החרדים מדינת ישראל עלולה ללכת לבחירות. מבחינתנו הקואליציה יכולה להמשיך כרגיל. אם יהיו בחירות זה רק בגלל ביבי או איווט שכעת הכדור נמצא בידיים שלהם".

מוקדם יותר הערב, ערך מזכיר מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" הרב מרדכי שטרן סבב התייעצות נוסף אצל חברי המועצת, זאת לאחר פגישה שקיים עם עו"ד מירון שאחראי על ניסוח החוק.

המועצת החסידית. ארכיון (צילום: אלי סגל)

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הערב נשלחו על ידי מזכיר המועצת הודעות פקס לבתי האדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, עם הצעת פשרה חדשה. באם ההצעה תאושר ותהיה מקובלת גם על נתניהו - למרות שמדובר בפתרון זמני - ההצבעה בקריאה טרומית על חוק הגיוס המתוקן צפויה להתקיים כבר ביום רביעי הקרוב.

גורמים פוליטיים חרדים טענו הערב בשיחה עם "כיכר השבת" כי "בשעות האחרונות מורגש במיוחד שראש הממשלה נתניהו הפשיל שרוולים והחל לטפל במלוא המרץ לפתרון המשבר, נקווה שיצליח".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב"כיכר השבת" כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל דחתה את מתווה הפשרה שהוצע בנושא חוק הגיוס על ידי שרת המשפטים איילת שקד. בהודעה רשמית שפרסם מזכיר ה'מועצת' הרב מרדכי שטרן לחברי הכנסת של אגודת ישראל נכתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב - לא חל כל שינוי, ועליכם לפעול על פי החלטה זו".

ראשי סיעות הקואליציה מגיעים לפגישה עם נתניהו, הבוקר (צילום: יובל עוזרי, ynet)

עם זאת כאמור, וכפי שדווח ב"כיכר השבת" כי נותר פתח אחד אחרון, של 'הדקה ה-90' - זאת בשל פגישה אישית בין הרב מרדכי שטרן מזכיר המועצת החסידית ועו"ד מירון, שעמל כל העת על הניסוחים השונים מטעם החרדים, על מנת לנסות ולהחזיר את הגלגל לאחור.

טרם פרסום החלטת 'המועצת', התקיימה ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה בהיעדרות יו"ר ישראל ביתנו השר ליברמן, ולאחר מכן נמסר מלשכת ראש הממשלה: "אין עדיין נוסח שמוסכם בין המפלגות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר