ראיון ל"כיכר השבת"

שרת התרבות מירי רגב: החרדים יהיו חלק מ"חגיגות ה-70" למדינה

השרה שהודיעה על הגדלה משמעותית של התקציב עבור אירועי תרבות לציבור החרדי, מדברת בראיון ל"כיכר השבת" על תוכנית שילוב החרדים ב'חגיגות ה-70' ומתייחסת למשבר הפוליטי. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון עם שרת התרבות (צילום: כיכר השבת)

באירוע חגיגי שנערך היום (שני) במלחה שבירושלים, עם נציגי ארגוני התרבות החרדיים, הודיעה שרת התרבות מירי רגב כי יוקצה תקציב יחודי למגזר, שיגיע עד ל-6 מיליון שקלים.

בתום הטקס, התפנתה השרה הבכירה בליכוד לראיון ב"כיכר השבת", והצהירה: "הציבור החרדי הוא חלק מכל פעילות שאנחנו עושים לאורך השנה כולה. נכון יהיה גם לפתח ולחתום על תקנה ייעודית מקצועית לציבור החרדי, כי במשך שנים הוא קיבל רק פירורים. היום התקציב יגיע ל-6 מיליון שקלים. כך הציבור החרדי יוכל ליהנות מיוצרים ויוצרות שבאו מהתחום".

באשר לחגיגות ה-70 להקמת מדינת ישראל, שיצוינו ביום העצמאות השנה, אמרה רגב: "אני לא יודעת מי המומלצים למדליקי המשואות, הוועדה הציבורית עדיין יושבת על זה, אך חשוב לי לשלב את הציבור החרדי לא רק במדליקי המשואות. נראה אותם בכל האירועים שלנו - בפס הקול של החברה הישראלית שיסגור את אירועי השבעים. הציבור החרדי הוא חלק מהפעילות של ה-70 שנה למדינת ישראל..".

רגב, כמקורבת לראש הממשלה ויו"ר תנועתה בנימין נתניהו, התייחסה גם למשבר הפוליטי המתגלגל, סביב "חוק הגיוס". לדבריה, נתניהו אמר שלא ישב בקואליציה מקרטעת. היינו כבר בסרט של 61 ח"כים בקואליציה, אבל ראש הממשלה רוצה קואליציה יציבה, עד נובמבר 2019. לא יכול להיות שכל פעם גורם אחר בקואליציה מחליט לקחת אותנו לבחירות".

"אני שמחה שמועצת גדולי התורה קיבלה החלטה אחראית וחשובה לשמור על שלמות הקואליציה. אם היינו הולכים לבחירות בגלל החרדים, זה לא היה נכון - לא לחרדים וודאי לא למחנה הלאומי שכרת ברית עם החרדים משנת 1977, בין שני ה'מנחם'ים - מנחם בגין ומנחם פרוש".

רגב מוסיפה, כי "נכון שנעבוד על שיתוף פעולה. אני שמחה על הפשרה הזאת. זה מגלה אחריות גדולה שיש בקרב מועצת גדולי התורה. הם מבינים את המורכבות של הממשלה ושל הקואליציה. כרגע הכדור בידיים של ליברמן, ואני מקווה שהוא לא יגרור אותנו לבחירות".

שרת התרבות תקפה באופן קשה את 'הבית היהודי': "בנט חשף אתמול את פניו. חבל שהוא מדבר על סוגיות פרסונליות, כשהוא פועל מתוך היבטים פרסונליים. הוא חשף את הרצון שלו להיות ראש ממשלה ושר הביטחון. לא מתנהגים ככה. אני מצפה מחבר בכיר בקואליציה שידע שבזמן שהקואליציה מדממת, צריך ללכת לאדמו"ר מגור ולפתור את הבעיה. במקום זה, בנט ירה בתוך הנגמ"ש".

"לולא ההחלטה של מועצת גדולי התורה ללכת לפשרה, לא היינו נמצאים במקום הזה. עברנו את החלק הקשה - מועצת גדולי התורה. ההחלטה כולה אם לגרור אותנו לבחירות או לא היא כעת של ליברמן", סיימה רגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר