שתל סם בתיקיהם

חסיד שתקף ואיים על בני זוג נשלח ל-4 שנות מאסר

אלעזר ויגדרוביץ מירושלים שהודה בתקיפת בני זוג חרדים מירושלים, ירצה בגין כך ארבע שנות מאסר, לאחר שהורשע בשורת עבירות חמורות - כך החליט היום בית המשפט (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ויגדורביץ בבית המשפט (צילום: דניאל אליאור, ynet)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) ארבע שנות מאסר בפועל על אלעזר ויגדרוביץ מירושלים, שהורשע בעבירות סחיטה בכוח, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד, קשר לפשע, כליאת שווא, שימוש במסמך מזויף והפרת הוראה חוקית.

השופטים אף חייבו אותו בפיצוי בסך 400 אלף שקלים למתלוננים נגדו, אותם הודה שתקף.

מכתב האישום עולה, כי ויגדרוביץ' פעל בארץ ובחו"ל, תחילה בכוח, אלימות ואיומים, להניא בני זוג חרדים שיפעלו על פי רצונו, כאשר לצורך כך אף שילם לאחרים שיצטרפו אליו לביצוע המעשים.

בהמשך, לאחר "שגרם לשניים באמצעות מצגי שווא להגיע לאוקראינה, דאג ויגדרוביץ' להשתיל סם מסוכן במזוודותיהם על מנת שלא יוכלו לשוב לארץ מאוקראינה. בעקבות השתלת הסם, בני הזוג נעצרו בבידוק בשדה התעופה באוקראינה, הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט באוקראינה והם אף נעצרו למספר ימים".

תגובת עורך הדין אחר האישום (צילום: דניאל אליאור, ynet)

רק לאחר שהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה התערבה מול השלטונות האוקראינים, הופסק שם ההליך המשפטי ובני הזוג הוחזרו לארץ לפני כשנה.

לדברי עו"ד אביעד דוויק, שניהל את התיק בפרקליטות מחוז ירושלים, "מדובר בתיק חמור בו הנאשם לא בחל במאמצים חובקי עולם, תוך גיוס מימון רב לביצוע מעשיו ותוך שהוא שוכר אנשים אחרים לצורך ביצוע מעשי האלימות ורדיפת המתלוננים - והכל על מנת להכריח את המתלוננים לשנות מאורחות חייהם ולקבל את התכתיבים עליהם החליט הנאשם".

"אנו סבורים", הוסיף הפרקליט, "כי יש בעונש המאסר הממושך שהוטל על הנאשם, ביחד עם עונש פיצוי משמעותי שכבר הופקד ואשר יש בו אולי להביא לתחילת שיקום חייהם של בני הזוג בישראל, כדי להעביר מסר מרתיע כלפי הנאשם ושכמותו על מנת שיניחו לבני הזוג לנפשם וימנעו מביצוע עבירות נוספות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר