האופוזיציה נגד חוק הגיוס

אבי גבאי: "שחיתות, חלטורה וקומבינה"; לפיד: "זו רמאות"

מפלגות האופוזיציה יצאו בהתקפה חריפה נגד "חוק הגיוס" תוך הסתה והשתלחות בציבור החרדי • גבאי: "מי שלא משרת לא זכאי לאותן זכויות" • לפיד: "צה"ל, הוא רק של הפראיירים" (פוליטי, בארץ)

גבאי ולפיד. ארכיון (צילום: תומר נויברג ויונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, תקף בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את "ברית ליברמן נתניהו", אותה כינה "ברית של שחיתות" ואמר כי הם ערוכים לבחירות ובעד בחירות מוקדמות.

בדבריו, השתלח גבאי בחוק הגיוס החדש, שאושר על ידי מועצת גדולי התורה ובוועדת השרים לחקיקה ואמר כי הוא "חוק שחיתות, חלטורה וקומבינה פוליטית".

"רבותי, מכוכבי ההצגה - נתניהו ושר הביטחון שלו כבר אין לאיש ציפיות. ברית ליברמן-נתניהו היא ברית של שחיתות על חשבוננו". אמר גבאי בפתח דבריו, "כוח פוליטי, שחיתות, תקציבים והכל בתוך תעשיית עשן וספינים".

גבאי תקף את ראשי הקואליציה ואמר כי "התנהלות ראשי הקואליציה בימים האחרונים היא ליקוי מאורות ערכי ופשיטת רגל מנהיגותית. מי היה מאמין שהם יתחננו על נפשם בפני ראש ממשלה שיש נגדו המלצות משטרה על שוחד? מי היה מאמין שהם יעשו את כל הקומבינות על מנת שישאר ראש ממשלה? הרי כולנו יודעים שאתם מתים שהוא יוחלף אז איפה האומץ שלכם? המנהיגות? האמת שלכם?".

גבאי התייחס להקדמת הבחירות: "אנחנו בעד בחירות מוקדמות. ונעשה כל מה שנדרש עבור זה. אנחנו לא ניתן לכחלון ובנט להשתמש בנו בכדי לטרפד את הקדמת הבחירות ולא ניתן לנתניהו להשתמש בנו בכדי לקבוע את מועד הבחירות שנוח לו".

"חוק השחיתות החדש שנקרא חוק הגיוס הוא חלטורה וקומבינה פוליטית על גב המשרתים", השתלח גבאי, "הוא לא חוקתי, לא מוסרי לא ערכי ולא ישראלי".

גבאי המשיך ותקף: "כל אחד צריך לשרת את המדינה ומי שלא - לא זכאי לאותן זכויות. נתנגד לכל מצב שבו הילדים שלנו משרתים את המדינה ועומדים בהגרלה לדירה יחד אלה שלא משרתים את המדינה, שהם ימשיכו לקבל דמי כיס כשהאחרים לא נושאים בנטל".

גבאי סיים ואמר: "אני רוצה לומר לציבור, אנחנו ערוכים ומוכנים לנצח ולהחזיר לעם ישראל את התקווה".

יו"ר 'התנועה' ציפי לבני הוסיפה גם היא ואמר כי "תחילת הסוף של רוה"מ, הממשלה ודרכם הפוליטית. זאת גם דוגמא מרתקת למה שמסמל את הממשלה הזאת בה הקיצוניים מובילים את נתניהו באף. לראש הממשלה העומד בראש המפלגה הגדולה ביותר - אין עמדה, רק שיקולי הישרדות".

לדברי לבני, "החלק הנורא הוא שהסיפור האמיתי הוא לא רק החיילים על לוח השחמט אלא החיילים עצמם ולצערי לא מדובר בחוק הגיוס אלא בחוק ההשתמטות - ברשות, בסמכות ובחקיקה. זה לא חוקי ולא חוקתי".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף גם הוא את הממשלה על חוק הגיוס שהיא מנסה להעביר, ואמר בפתח ישיבת הסיעה כי "זו רמאות. החוק הזה עלבון לצה"ל. הוא עלבון למתגייסים".

לדביר לפיד, "הדבר שקוראים לו 'פשרה' על חוק ההשתמטות, הוא הוכחה - אם מישהו צריך הוכחה - כמה הפוליטיקה שלנו צינית, מקולקלת, חסרת בושה. זה חוק שאומר: החרדים יתגייסו לצה"ל, אלא אם כן לא יתחשק להם להתגייס לצה"ל. לפי חוק ההשתמטות אם לא יבוא להם להתגייס, אין שום בעיה. אין שום סנקציה. ילכו הביתה. זו רמאות. החוק הזה עלבון לצה"ל. הוא עלבון למתגייסים".

"קודם אומרים לנו מה מותר לנו ומה אסור לנו לעשות בשבת אצלנו בבית. אחר כך מעבירים מיליארדים בהסכמים פוליטיים מגונים. עכשיו מודיעים לנו שהצבא, צה"ל, מגן ישראל, הוא רק של הפראיירים שמוכנים לסכן את חייהם ולהקריב את מיטב שנותיהם למען המדינה", הסית לפיד.

לפיד הוסיף כי "נתניהו אומר כל הזמן שראש ממשלה מחליפים בקלפי. לשם שינוי אני מסכים איתו. הגיע הזמן ללכת לקלפי ולהחליף את ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר