המלחמה ביוקר המחיה

מחירי ירקות קפואים בישראל יקרים ב-64%

משרד הכלכלה יוצא למסלול תחרותי להגדלת כושר הייצור של ירקות קפואים וטוגנים (צ'יפס) על פי בדיקת המשרד: מחירי ירקות קפואים בישראל יקרים ב-64% בהשוואה למדינות נבחרות (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה מגבשת מסלול ייחודי אשר יאפשר למפעלים קיימים או חדשים להגדיל את כושר הייצור של ירקות קפואים ותפוחי אדמה קפואים לאפיית "צ'יפס". המסלול יסייע במענקים בשדרוג קווי ייצור, הכנסת מפעלים חדשים לתהליכי ייצור, שיווק ומיתוג.

סקירה השוואתית שבוצעה ע"י גורמי מקצוע במשרד העלתה פערי מחירים משמעותיים ביחס למדינות אחרות כאשר מחירם של ירקות קפואים בישראל גבוה ב-64% בממוצע ממדינות מערביות, ארה"ב, איטליה, שוודיה, בלגיה, בריטניה, צרפת, ספרד ועוד.

פערי המחירים נובעים ממספר סיבות ובראשן ריכוזיות גבוהה בשוק המקומי הנשלט על ידי חברה אחת בכל תחום: סנפרוסט של תנובה ותפוגן. נתח השוק של סנפרוסט במקרר הירקות הקפואים עומד על כ- 60% כאשר מתחרותיה העיקריות הן פרי גליל והמותגים הפרטיים של רשתות השיווק עם אחוזים בודדים מהשוק.

בתחום הצ'יפס הקפוא, תפוגן היא המותג הדומיננטי ביותר לצד המותגים הפרטיים עם שליטה של מעל ל-50% מהשוק.

השליטה של כל חברה בתחומה מאפשרת גביית מחיר גבוה מהצרכן הישראלי בקטגורית מזון חשובה שאחראית על הוצאה משמעותית למשק הבית. היקף המכירות השנתי של ירקות קפואים (ללא צ'יפס) עומד על כ-450 מלש"ח והוא הולך וגדל עם השנים.

מרבית הייצור בענף מבוסס על ירקות מתוצרת מקומית כאשר השאר מיובא. סיבה נוספת להעדר תחרות היא מכסים גבוהים על ירקות קפואים, שמטרתם שמירה על הייצור החקלאי המקומי.

נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות: "מסלול תחרות זה המתגבש בימים אלו ע"י הרשות להשקעות מהווה אתגר חשוב שהצלחתו להניע יצרנים להגדיל משמעותית את כושר הייצור של ירקות קפואים וצ'יפס תביא לתחרות בין יצרנים ובסופו של דבר תביא להורדת מחירים ולהשפעה חיובית על יוקר המחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר