באמצעות סוכן סמוי

מבצע ענק: עשרות סוחרי נשק נעצרו בי-ם

המשטרה הביאה למעצרם של 22 סוחרי אמל"ח באמצעות סוכן סמוי שרכש מהם בחודשים האחרונים 11 מטעני חבלה משוכללים, מקלעים, רובים, אקדחים ותחמושת רבה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל חשפה הלילה (שני) את פעילותו של סוכן שהופעל במשך חצי שנה. הסוכן, בפעילותו הסמויה, הביא לתפיסת עשרות מטעני חבלה, מקלעים, רובי סער, אקדחים, נשקים מאולתרים תחמושת כסף מזומן וסמים וכן, הביא למעצרם של 22 סוחרי אמל"ח. פעילות הסוכן, מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות מתוחכמות ואיכותיות שהינם פועל יוצא של מדיניות המשטרה בנוגע לתפיסת הביטחון בירושלים.

הפעלת הסוכן בקרב פעילי טרור באזור ירושלים והסביבה הינה תולדה של פעילות ענפה שנפרסה לאורך תקופה של 6 חודשים שבסיומה הביאה לתפיסה של עשרות נשקים ומטעני חבלה קטלניים ולמעצרם של החשודים בסחר באמצעים.

במסגרת פעילות הסוכן, שפעל במשך כחצי שנה בקרב חשודים שסחרו בנשקים ובמטענים בירושלים ואיו"ש, רכש הסוכן מהחשודים 11 מטעני חבלה, נשקים קטלניים, שכללו מקלע מסוג FN 5, רובים מסוג M-16 , קלצ'ניקוב, 14 אקדחים וכן תחמושת שכללה מאות כדורים מסוגים שונים.

במהלך הפעלתו של הסוכן הסמוי, הצליח הסוכן, תחת פיקוד, הכוונה ופיקוח צמוד של מפעיליו, לאסוף ראיות כנגד החשודים, ביניהם מספר יעדים מרכזיים של משטרת מחוז ירושלים ומחוז ש"י, חלקם אף מזוהים כפעילים בארגוני טרור וביניהם אף אסירים בטחונים שריצו בעבר עונשי מאסר. בין החשודים שנעצרו, היה גם שוטר פלסטינאי.

בתום פעילותו של הסוכן הסמוי שנמשכה כחצי שנה ולוותה על ידי הפרקליטות, פעלו במשך הלילה חוקרים, בלשים וכלבנים ביחד עם כוחות יס"מ וכוחות מיוחדים של משמר הגבול וצה"ל מחטמ"ר עציון ובנימין, ועצרו 22 חשודים בהם תושבי מזרח ירושלים, אשר סחרו ומכרו אמל"ח, לסוכן המשטרתי שפעל בתוכם.

הפעלתו של הסוכן המשטרתי נעשתה תוך ביסוס מעמדו ושמו בקרב החשודים לרכישת אמונם, שהביאו לביצוע עשרות עסקאות שונות במוקדים שונים בירושלים ובאיו"ש.

לאחר ניתוח במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל עלה כי חלקם של האקדחים נגנבו במהלך התפרצויות לדירות.

במסגרת מעצרם של החשודים וחיפושים שנערכו בבתיהם הלילה נתפסו כ-100 אלף ₪ במזומן, תחמושת וסמים מסוגים שונים. החשודים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים ובשעה זו מובאים בפני בית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר