הכנס השנתי

ב'מרכז רבני אירופה' ידונו על החיבור בין עולם הרבנות לקהילות היהודיות באירופה

שורה של נושאים העומדים במרכז השיח היהודי באירופה יעלו לדיון בכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה', שיפתח היום ברומניה ובמרכזם: החיבור בין עולם הרבנות לקהילות היהודיות באירופה (חרדים)

כנס בודפשט (צילום: מרכז רבני אירופה)

במעמד בו ישתתפו למעלה מ-250 רבני ערים וקהילות מרחבי אירופה ומדינות חבר העמים יפתח היום (שני) בבוקרשט שברומניה הכינוס השנתי של 'מרכז רבני אירופה' שימשך עד ליום רביעי כ"ז באדר. במרכז הכנס יעמדו חגיגות מלאת ח"י שנים להקמת 'המרכז'.

הכנס יעסוק בעיקר בדיונים ונסיונות לתת מענה ופתרונות הלכתיים לשורה ארוכה של נושאים העומדים על סדר יומם של הרבנים והקהילות היהודיות באירופה. שורה של רבנים, כל אחד מומחה בתחומו, ישאו דברים במהלך ימי הכנס ויעלו נושאים לדיון. חלק מהנושאים לובנו בשבועות האחרונים על ידי חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' עם מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שהקדישו להם זמן ארוך כדי לעמוד על כל הצדדים ולהורות להם כיצד לנהוג ומה לעשות.

כנס ברלין

בין הרבנים שישתתפו וישאו דברים היום בכנס יהיה הרב הראשי הראשל"צ הג"ר יצחק יוסף, שידבר על הלכות פסח. במושב היום שיעסוק בנושא רבנות והלכה ישא דברים הג"ר ישראל מאיר לאו רבה הראשי של תל אביב-יפו שיעסוק בנושא תפקידם האחראי של רבנים כמנהיגי קהילות. כמו כן ישאו דברים עוד שורה ארוכה של רבנים כמו הגאונים הרבנים הרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב' וחבר מועצת הרה"ר לישראל, הרב זמיר כהן יו"ר ארגון 'הידברות', הרב אליהו בר שלום רב העיר בת ים ומחבר הספר 'משפט הכתובה', הרב רון חסיד רבה הראשי של גיברלטר, הרב דורון אחיאל רב קהילת 'נצח ישראל' בלונדון, הרב חי עמרם רב ודיין בקהילת 'עץ חיים' וראש כולל 'בית יוסף' בעיר מרסיי שבצרפת, הרב מאיר שמחה בר-חן רב העיר ברצלונה בספרד, הרב שלמה וילהלם רב העיר ז'יטומיר שבאוקראינה, הרב ישראל ריאני יו"ר ארגון 'בנועם דניאלי' והרב דוד בן ניסן מארגון 'עמי'.

בימים הבאים של הכנס צפויים לשאת דברים עוד עשרות רבני ערים וקהילות, דיינים מורי הלכה בנושאים המעסיקים את יהדות אירופה כמו כשרות המזון, מקוואות חינוך, כוללי תורה ועוד.

כנס בפראג

מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין אומר: "הכנס השנתי, אשר נערך בסיוע 'קרן חוליא' בהנהלת מר אלברט אפללו ו'קרן מרומים' בראשות הרב בן ציון ליפסקר, הוא אינטנסיבי מאוד, נדונים בו שורה ארוכה של נושאים, שרק את חלקם פירטנו. לכנס השנתי יש חשיבות רבה בעצם המפגש בין רבנים מכל קצוות אירופה, שבוחנים יחד נושאים מגוונים ומחווים דעה מנסיונם, בבחינת איש את רעהו יעזורו.

בהתייחס לנושאי הכנס אמר סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג: "גייסנו שורה של מרצים ורבנים הנחשבים למובילים בתחומם במטרה להבטיח את התועלת הלכה למעשה של הנושאים החשובים שיעלו בכינוס ונמצאים על שולחנות הדיונים במרבית הקהילות היהודיות באירופה".

כנס בודשפט

במהלך ימי הכינוס יתקיים פאנל מיוחד 'הלכה למעשה' עם חברי נשיאות ומועצת 'מרכז רבני אירופה' שישיבו לשאלות הרבנים.

ביום שלישי בערב יתקיים ערב הוקרה מיוחד במלאת 18 שנה ל'מרכז רבני אירופה', בהשתתפות הרבנים מאירופה, ובו יתארחו אישים מכובדים שונים, שצפויים לשאת בו דברים והכרזה מיוחדת שנשמרת עבור הכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר