טלטלה בעיריית ירושלים

החשדות נגד תורג'מן: סיוע תמורת שוחד למלון ולאולם

מעצר סגן ראש העיר, מאיר תורג'מן, ועצורים נוספים בפרשה, הוארך עד יום חמישי, בשל חשדות למתן וקבלת שוחד מבעלי מלון כורש ומבעלי אולם האירועים ארטמיסיה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: בראל אפרים ועמית הובר, ynet)

אמש (שני) החלו להתפרסם הפרטים והחשדות בפרשת השחיתות בעיריית ירושלים, בגינה נעצר סגן ראש העיר מאיר תורג'מן. לפי המשטרה, הפרשה המרכזית שבה נקשר שמו של תורג'מן מתחלקת על פי הדיווח ב-ynet, לשתי פרשות משנה - "מלון כורש" ו"ארטמיסיה" - שבמסגרתן ניצל תורג'מן לכאורה את מעמדו כסגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה כדי לקדם את עניינם של שני חשודים אחרים.

החקירה הסמויה בנושא, כך חשף נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, התנהלה עוד משנת 2016. סעיפי העבירה המיוחסים לתורג'מן הם לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. מעצרו, כמו מעצרם של החשודים האחרים, הוארך עד יום חמישי.

תחילתה של הפרשה, לפי המשטרה, בשנת 2013. אז, כך מתברר, ביקשו יזמי הנדל"ן משה הבא ודוד קליינר - גם הם בעצורים - לערוך שינויים במבנה שבו נמצא בניין הדואר הישן ברחוב יפו בבירה, שגובל ברחוב כורש. על המקום, שקיים עוד מתקופת המנדט הבריטי, חלים חוקי שימור מחמירים. למרות זאת ובניגוד לעמדת ועדת השימור של העירייה - ביצעו השניים פתחים במבנה.

במקביל, בשנת 2013 חתם הבא ערבות לתורג'מן בהלוואה בנקאית שנטל האחרון על סך של 200 אלף שקלים. משלא הצליח לעמוד בתשלומי ההחזר - חולטו הכספים מאיש העסקים הערב. לפי המשטרה, תורג'מן נחקר בחשד שדאג לקידום האינטרסים של השניים בכל הקשור למבנה - כפי שנחשף בעבר בתחקיר של גלי צה"ל בנושא.

הבא טען להגנתו באמצעות פרקליטו, עו"ד בועז בן צור, כי חתם על הערבות בתקופה שתורג'מן כיהן כיו"ר האופוזיציה בעירייה - ולא שיער כי ביום מן הימים הוא יהפוך ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בתת הפרשה השנייה שבה נקשר שמור של סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, נחקר החשד שלפיו הוא קידם את עניינם של בעלי אולם האירועים "ארטמיסיה" באזור התעשייה תלפיות בירושלים.

בתמורה, כך לפי החשד, הוא ערך אירועים בלא תשלום - בהם אירוע הרמת כוסית לראש השנה ואירוע הבריתה לנכדתו. מעצרו של בעל האולם, דוד אברהם, הוארך גם הוא עד יום חמישי.

נציג המשטרה בדיון, עודד ראם, טען בבית המשפט כי "מדובר בפרשת שחיתות ציבורית שבמסגרתה חברו הון ושלטון עם פקיד בכיר בעיריית ירושלים". לדבריו, גרסתו של תורג'מן בחקירה אינה מתיישבת עם חומרי החקירה.

סנגורו של תורג'מן, שמשמש כיו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים ואף הכריז על התמודדות בבחירות בסוף השנה לראשות העיר, עו"ד איתן פלג, אמר שעניין המלון פורסם כבר לפני שנתיים ותהה אם יש חשש לשיבוש בפרשה. נציג המשטרה השיב בחיוב והשופט הסכים על כך.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אנו לא מכירים את פרטי החקירה, אך כמובן נשתף פעולה באופן מלא וגורף עם משטרת ישראל ורשויות החוק ככל שנתבקש כדי להגיע לחקר האמת ולמגר כל שחיתות ציבורית באם ישנה כזו ללא פשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר