בקשה חצופה

'כללית סמייל' להורי נער שהגישו תביעה: "תתחייבו לא לתבוע אותנו"

הורים שביקשו להחליף לבנם את הרופא במרפאת השיניים של קופת חולים כללית, לאחר טיפול רשלני שלטענתם קיבל ממנו בן אחר, נדהמו מהתשובה החצופה ששמעו: "תתחייבו לא לתבוע אותנו" (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנין מרפאת 'כללית סמייל' (צילום: מתוך חדשות 10)

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה לרשלנות רפואית נגד קופת חולים כללית, ומפרטיה שנחשפו ב'ישראל היום' עולה לכאורה התנהלות שערורייתית של הקופה.

התביעה, שהוגשה גם נגד רופא שיניים ב'כללית סמייל' הפועלת מטעם הקופה, עוסקת בטענות על טיפול שיניים רשלני ממנו סבל יואב מוסקוביץ' בעת שהיה בן 12, במרפאה בעירו, בית שמש.

הוריו טוענים, תוך הסתמכות על חוות דעת רפואית של שניים מבכירי רופאי השיניים בישראל: פרופ' צבי ארצי וד"ר זאב אורמינר, כי הטיפול בוצע באופן רשלני, באופן המנוגד לחוק זכויות החולה ולכללי רפואת השיניים המקובלים, וכן כי אסור היה לבצע את טיפול השיניים בעת שבוצע - וכתוצאה מכך השיניים של בנם נהרסו.

אך בכתב התביעה בולט הסיפור שאירע עם אחיו של יואב, רועי, שטופל תחילה בידי אותו רופא שטיפל ביואב: לאחר שההורים הסיקו שהטיפול שקיבל יואב היה רשלני, הם ביקשו להחליף אותו ברופא שיניים אחר, במרפאת 'כללית סמייל'.

אלא שלדבריהם, הם התבקשו במרפאה "כלאחר יד, 'על הדרך', לחתום על טופס - מבלי שניתן להם כל הסבר על משמעות החתימה. נמסר גם להורים גם על ידי הרופא והפקידה במרפאה כי אם הם לא יחתמו על הטופס, רועי לא יוכל לקבל את הטיפול הרפואי בשיניים".

ומה הופיע בטופס? לא פחות מאשר התחייבות של ההורים שאין להם כל תלונה או תביעה נגד קופת חולים 'כללית' וכי גם בעתיד הם לא יתבעו ולא יתלוננו על הקופה ועל רופא השיניים הקודם שטיפל בבנם.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כמובן שההורים, יוסף ונעמי מוסקוביץ', סירבו לחתום על ההתחייבות, והם לקחו את בנם להמשך טיפול שיניים במרפאה פרטית שאינה שייכת לקופה.

"מדובר בניסיון מחוצף ושערורייתי שנעשה תוך ניסיון להפיל בפח את התובעים", נטען בכתב התביעה.

משרד הבריאות פתח בחקירת הפרשה, ונמסר ממנו ל'ישראל היום' שחשף את הפרשה: "תלונת המשפחה התקבלה בלשכת נציב קבילות הציבור והועברה לקופה. לאחר בחינת החומר יועברו ממצאינו למשפחה".

תגובת 'כללית סמייל': "כתב התביעה הגיע בימים אלה, והתייחסותנו המלאה תמסר במסגרת ההליך המשפטי, כמקובל. אשר לטענה בנוגע לטיפול באח (רועי), מפאת החיסיון הרפואי אין אנו יכולים לפרט, כל שנוכל למסור הוא שלבקשת ההורים הוחלף הרופא המטפל".

"בשל העברת טיפול לרופא אחר, התבקשו לחתום על כתב ויתור וסילוק שבו הם מצהירים כי לא יהיו להם טענות על הטיפול הישן, בשעה שהם מקבלים טיפול חדש, מתחילתו, ללא חיוב נוסף".

"אנו מבקשים להדגיש, כי בשום שלב לא התנינו את מתן הטיפול בהסרת תביעה משפטית. החלפתו של רופא מטפל ב"כללית סמייל" אינה מותנית בחתימה על כתב ויתור וסילוק, ולא קיימת דרישה גורפת לחתימה על מסמך, כאמור, בכל מקרה. החתימה על המסמך נדרשה לאור נסיבות המקרה הספציפי ונוכח השתלשלות האירועים שקדמה להחלפת הרופא המטפל, אשר מפאת חיסיון לא נרחיב בעניינם. נדגיש, אין למקרה זה נגיעה לשירותים הניתנים עלי ידי כללית מכוח סל הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר