תיעוד מפתיע

התנפל על העד בביהמ"ש ונורה למוות • צפו

אחד הנאשמים ביוטה חטף עט וזינק לעבר עמדת העד, המרשל שהיה במקום מיהר לירות בו ולחסלו במקום. התיעוד הוסתר תקופה ארוכה אך נחשף אתמול לתקשורת (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת האבטחה, ערוץ היוטיוב של סולט לייק טריבונל)

סרטון וידאו דרמטי וחריג שפורסם אתמול (שני) בארצות הברית באישור שופטת פדרלית לאחר זמן רב בו הסרטון הוסתר מעיני הציבור, מראה מרשל אמריקני יורה ארבע פעמים מטווח קצר לעבר נאשם בתוך בית משפט ביוטה. הירי לעבר הנאשם בוצע לאחר שקם ממקומו, חטף עט משולחן וקפץ על דוכן העדים וניסה לתקוף עד מטעם התביעה.

האירוע החריג התרחש בשנת 2014 בבית משפט פדרלי בעיר סולט לייק סיטי, והסרטון הותר לפרסום בעקבות פנייה של כמה כלי תקשורת כמו גם סוכנות הידיעות AP ועיתון הטריבונל המקומי, לפרסם אותו בתואנה שמדובר במסמך ציבורי חשוב בתיק של שימוש משטרתי בכוח. שימוש שזוכה לחלוטין על ידי בית המשפט לאחר התביעה שהוגשה נגד המרשל שירה.

בסרטון הווידאו שפורסם לאחר האישור, רואים את סייאל אנגילו בן ה-25, חבר כנופיית Tongan Crip, קם ממושבו שנמצא מאחורי עורך דינו במהלך מתן עדות, ולוקח מפרקליטו את העט. מישהו באולם צעק "וואה, וואה, וואה", אבל אנגילו הספיק להגיע במהירות לדוכן העדים והחל לנסות לדקור את העד באמצעות העט שבידו. העד נסוג אחורה ואנגילו נפל לתוך עמדת העדות ואז התקרב אליו מרשל אמריקני (מאבטח פדרלי בשירות משרד המשפטים) וירה בו ארבע פעמים למוות.

אישה אחת נשמעה צועקת בעקבות הירי וכמה אנשי אכיפת החוק רצו לדוכן העדים. עורך דינו של אנגילו תפס מחסה מתחת לשולחנו בשעה שאנשי התביעה עמדו בהלם.

פקיד בית המשפט חסם את הכניסה לאולם וסימן לאנשים בחוץ לא לזוז וידו הימנית הונחה על נרתיק האקדח שלו. "תשכב על הרצפה", צעק מישהו לכיוונו של אנגילו. "זרוק את העט. זרוק את העט מידך", צעק שוטר אחד שעמד מעל הנאשם שתקף את העד.

השופטת הפדרלית טנה קמפבל לוותה מחוץ לאולם בית המשפט, מישהו באולם צלצל למוקד החירום 911, ואז הסתיים סרטון הווידאו ממצלמות האבטחה.

המרשל שירה באנגילו נוקה מכל חשד שפעל בניגוד לחוק. לינזי דונוהו, דוברת של שירות המרשלים, מסרה שהסרטון "מראה באיזו מהירות יכולה לפרוץ אלימות, בכל מצב". היא אמרה שהבולשת הפדרלית (FBI) ניקתה את המרשל מכל עבירה, ושחקירת התקרית קבעה שהשימוש בכוח היה בסמכותו.

דונוהו הזכירה גם את פסיקתו ביום שישי האחרון של השופט המחוזי ג'ון דאודל. השופט דחה תביעה שהגישה משפחתו של אנגילו בגין הריגתו בניגוד לחוק. לדברי דונוהו, סרטון הווידאו הוכיח שהמרשל האמריקני, שהוצג בשם הבדוי "ג'יין דואו", פעל בצורה סבירה. משפחת איש הכנופיה ההרוג טענה שאנגילו בסך הכול החזיק עט בידו ושארבע היריות שנורו לעברו היו שימוש מופרז בכוח.

משפחתו של ההרוג טענו כי ניתן היה למנוע את האירוע ולהשתלט על אנג'לו בדרכים אחרות. לטענתם השתמשו נגדו ב"עונש מוות על תקיפה בעט". משפחתו של אנגילו עדיין לא החליטה אם להגיש ערעור על פסיקת בית המשפט.

אנגילו היה אחד מבין 17 חברי כנופיית Tongan Crip שהואשמו ב-2010 בעבירות של קנוניה, שוד ושימוש בנשק. הוא היה הנאשם האחרון שעמד למשפט כשיתר הנאשמים נידונו לעשר עד 30 שנות מאסר.

משרד המשפטים האמריקני רצה למנוע את פרסום תיעוד הירי בתוך בית המשפט מחשש שהפרסום יוביל לפעולת תגמול של כנופיות. פניהם של השופטת, עורכי הדין והמושבעים טושטשו בסרטון. בעקבות פניית כלי התקשורת לפרסם את התיעוד המדהים, טענו תובעים במשרד המשפטים שהתקשורת רצתה את סרטון הווידאו "כדי למכור עיתונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר