מלחמת עולם בכפר חב"ד

הרב מאיר אשכנזי חשף איומים שקיבל: 'השמים הם הגבול'

רבו של כפר חב"ד יצא לקרב משמעותי על מעמדו לקראת הבחירות לוועד הכפר שייערכו השבוע • הרוחות בכפר סוערות והרב חשף איומים שקיבל - "אם הרב ידבר עלינו - השמים הם הגבול" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של הרב אשכנזי (צילום תמונה: שניאור שיף)

מלחמת עולם בכפר חב"ד: בכפר נערכים לבחירות לוועד כפר חב"ד שייערכו ביום חמישי הקרוב. הבחירות הנערכות אחת לשנתיים יקבעו מי יהיה יו"ר הוועד ומי יהיו שבעת החברים בוועד. יצוין כי מדובר בוועד שהשפעתו רבה על הנעשה בכפר בכל העניינים.

אלא שלקראת הבחירות, הרוחות בכפר סוערות. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי רבה של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי נלחם על מעמדו והעמיד נציגים משלו שיתמודדו מול שבעת הנציגים הוותיקים ויו"ר הועד הוותיק שמעון רבינוביץ' הנמצא עם הרב בנתק ובמלחמה ממושכת.

הר באשכנזי בנאומו (באדיבות מוקד חב"ד)

במהלך השנים האחרונות מאז מונה הרב אשכנזי לכהן כרב הכפר תחת אביו, ידע הרב מלחמות של ממש מול ראשי הוועד הנמנים על המשפחות הוותיקות השולטות בכפר. כעת, אומרים בכירים בכפר חב"ד ל'כיכר השבת' כי הבחירות הקרובות מבחינת הרב הם להיות או לחדול: "הרב אשכנזי יוצא לקרב חייו, מאות בתי אב שיצאו להצביע ביום חמישי הקרוב יכריעו בקלפי האם הם לצד הרב או נגדו".

בכפר יש 821 בעלי זכות הצבעה שיבחרו ביום חמישי שבעה חברים מתוך 14 מועמדים.

המועמדים הוותיקים הצפויים להתמודד שוב הם: שמעון רבינוביץ, שוליק בייטש, שייע סגל ובנצי שיינברגר. לצדם יש שלושה מועמדים וותיקים הנתמכים על ידי הרב, שניאור מיכאלשוילי, יעקב קעניג ונחמן רייכמן.

הרב עצמו הציג במכתב מיוחד מועמדים הנחשבים לאנשים שלו: זמי ליפסקר, יעקב לוין, יעקב הר צבי, ידידיה חסין, אבי חנוכה, יצחק אמיתי וישראל ירט.

הרשימה של הרב
רשמית הוותיקים

השבוע כינס הרב אסיפת חירום לקראת הבחירות, במהלכה יצא למתקפה חסרת תקדים נגד הועד והעומד בראשו שמעון רבינוביץ'. במשך כחצי שעה דיבר הרב על המלחמות שמנהלים נגדו אנשי הוועד.

"כיכר השבת" עם עיקרי דבריו:

"בקדנציה הנוכחית של ועד כפר חב"ד, היינו עדים לתופעה קשה ביותר, כמעט על פני כל הקדנציה, תופעה של חוסר הכרה וחוסר שיתוף פעולה של הוועד הגשמי עם הוועד הרוחני, בתקופה מאז שהוקם. ולמעלה מזה, מלחמה גלויה ומתמשכת נטולת כפפות של חלק מחברי הוועד הגשמי, מלחמה במרא דאתרא.

"אולי חלק מהציבור לא יודע, אבל שבוע שבועיים לפני הסיפור הזה של הכשרות, הסתיים פרק ארוך במלחמה של חלק מחברי הוועד בעצם הרבנות של הכפר. כאשר הוועד ביקש ממשרד הדתות תקן לרב בכפר חב"ד, בלי לתאם איתי, בלי לשאול אם יש לי כושר לכהן כרב ישוב מטעם משרד הדתות בשלב הזה, והייתה העברת מסרים ברורה שיהיו כאן בחירות לרב אם אני ארצה או לא ארצה. כל אחד יכול להבין מה היה קורה אם היו בוחרים רב נוסף לכפר מטעם משרד הדתות. הדבר היה מביא להרס מערכת הכשרות, הרס הצביון של הכפר, מלחמות אינסופיות של כולם בכולם.

"אני יכול לספר לילה שלם על המלחמות והמאבקים שהיו בי בעניינים הכלליים, בעניינים הפרטיים, לא אעשה את זה. אבל נדמה לי שחובה על כל אחד לחשוב על זה, לחשוב איזה כפר אנחנו רוצים שיהיה פה.

"וצריך לשאול את השאלות. נניח שאתה חושב שתצליח להחליש את הרב, לאן אתה רוצה להגיע עם זה? לא מחנכים כאן ילדים? לא מבינים איזה תוצאות הרסניות יכולות להיות לחינוך הילדים, כאשר דור שלם גדל עם לגיטמציה של מלחמה ברב? הרבי אמר פעם: כאשר הילד חושב שהוא יותר חכם מאבא שלו, כאשר האבא נלחם ברב - הילד שלו יילחם בהקב"ה רח"ל!

"אנחנו לא מבינים שזה מסכן את כל העתיד של הילדים שלנו? מלחמה בסמכות של הרב, גורמת שאנשים שנמצאים בשוליים מבחינה רוחנית וחסידית, מנצלים את זה, וחושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בלי להתחשב בצביון וביראת שמים של הכפר, זו תוצאה ישירה של המלחמה ברב".

לקראת סיום דבריו חשף הרב איומים שקיבל לקראת הבחירות: "ביום ראשון האחרון, הודיעו לי, שאם הרב יעמוד מהצד במערכת הבחירות - גם אנחנו לא נלכלך את הרב. אבל אם הרב ידבר עלינו - אז השמים הם הגבול, כמה אנחנו נמשיך ונפגע במוסד הרבנות. הודיעו לי את זה שני אנשים באמצעות מתווך, ואני מתבייש לומר את שמותיהם, זה הסגנון איתו אני חי כבר שנתיים ימים, וזה למרות שבאסיפת הבחירות הקודמת, רק לפני שנתיים וקצת, עמד כאן יו"ר הוועד בדיוק במקום הזה, והכריז קבל עם ועולם, שהוא ישתף פעולה עם הרב בכל ענין ביום ובלילה, כולם אז שמעו את זה".

פניות "כיכר השבת" לשמעון רבינוביץ' לא נענתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר