השותפים ניצחו את רוה"מ

הערכה בקואליציה: נתניהו התקפל, לא הולכים לבחירות

הבחירות, כך מסתמן, מתרחקות והקואליציה מתגבשת על מתווה שיביא לאישור חוק הגיוס בטרומית והישארות 'ישראל ביתנו' • גורמים בקואליציה: "ציר בנט-כחלון-דרעי ניצח את נתניהו" (פוליטי, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בכנסת, אמש (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בשעות האחרונות (שלישי) הולך ומסתמן כי הבחירות מתרחקות וכי הקואליציה מתגבשת על מתווה מוסכם שיביא לאישור חוק הגיוס בקריאה טרומית, לאישור התקציב ולמניעת הבחירות.

עמית סגל מדווח כי לפי המסתמן, הכנסת תצביע היום תחילה על הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישו סיעות האופוזיציה, חברי הקואליציה יתנגדו וההצעה תופל. מאוחר יותר חוק הגיוס יעלה ויעבור בקריאה טרומית - כדרישת הסיעות החרדיות - למרות ההתנגדות של כל חברי סיעת 'ישראל ביתנו', כולל השרה סופה לנדבר.

שאלת פיטוריה של לנדבר בעקבות הצבעתה הצפויה תיפתר על ידי כך שראשי הסיעות בקואליציה יפנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שלא לפטרה ויתחייבו שהצבעה נגד הממשלה היא חד פעמית. נתניהו יענה לבקשה, לא יפטר אותה וישראל ביתנו תישאר בקואליציה, או לחילופין המשמעת הקואליציונית בהצבעה על החוק תבוטל, וכך לנדבר בהצבעה נגד החוק לא תחשב "מורדת".

תקציב המדינה לשנת 2019 יאושר גם הוא - מחר - כדרישת כחלון וכן 'חוק הלאום'.

מלבד זאת, צוות של משרד הביטחון יצטרף לניסוח חוק הגיוס לאחר הפגרה לקראת הכנתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית במושב הקיץ.

לדברי גורמים בכירים בקואליציה, מה שסימן את השינוי היתה העובדה שראש הממשלה נתניהו הבין שאין לו רוב מהקואליציה לקביעת תאריך לבחירות בחודש יוני.

"כל המטרה היתה ללכת לבחירות בקיץ לפני פרסום החלטת היועץ המשפטי וכשהוא הבין שהדבר נשמט ממנו הוא נאלץ להתקפל", הם מסבירים. "הוא הבין שככל שחולפות השעות הוא מוצא את עצמו מפרק ממשלת ימין-חרדים טובה לכולם רק בעזרת האופוזיציה והשמאל (שאתמול הוא טען עליהם כי הם חוששים מבחירות) ללא סיבה מוצדקת".

"בנוסף", אומרים הגורמים, "ניתן לראות פה ניצחון של ציר בנט-כחלון-דרעי - שניסה למנוע את ההליכה לבחירות - על ראש הממשלה שביקש לפזר את הכנסת ולהוביל מהלך של בחירות".

"נתניהו חיפש סדק, תירוץ קטן, כדי לפרק את הממשלה והם לא נתנו לו. בעיקשות הם פירקו כל מוקש אפשרי ולא נתנו לביבי את הסיבה להוביל לבחירות. ניתן לומר שציר דרעי כחלון בנט ניצח היום את ראש הממשלה", הם מסכמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר