סקר חברות האשראי: זה הגיל שעולה לנו הכי הרבה כסף

חברות האשראי, שכמעט כל צעד כלכלי שלנו עובר דרכן, ערכו סקר שגילה איזה גיל דורש מאיתנו הכי הרבה הוצאות כלכליות. ואיפה הציבור החרדי? (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

החיים יקרים, זה ברור לכולם. אך ישנן שנים בהן החיים עולים יותר וישנן שנים שקצת פחות. סקר חדש שפורסם לאחרונה מגלה בגיל 31 עלות החיים היא הגבוהה ביותר, עוד מעלים הנתונים כי בציבור החרדי הגילאים עשויים להשתנות מאלו של הציבור הכללי. הסוקרים שנשכרו על ידי חברת האשראי ClearScore שאלו 3,000 גברים ונשים מכל הגילאים על ההוצאות הכי גדולות שלהם ועל הגיל בו הן התרחשו.

על פי הסקר, בגיל הזה (31) נישאו רוב האנשים, נולדו להם ילדים, והתחדשו בבית משלהם. דבר שמן הסתם מקפיץ את עלות החיים בהרבה. ולנתונים יותר מדויקים - כ-27% אמרו שההוצאה הכי גדולה שלהם בגיל זה הייתה החתונה שלהם, 25% סיפרו כי קניית הבית וכ20% אמרו כי הולדת הילדים היוו את ההוצאה הגדולה ביותר עבורם, והיו גם כאלה (14%) שההוצאות הגדולות ביותר שלהם היו עבור טיסה זוגית לאחר החתונה.

נכון, כסף זה ממש לא הכל בחיים אך מאחר וההוצאות הגבוהות מתנקזות לתקופה אחת בחיים עלולים זוגות רבים להגיע למצבים קשים בניהול התקין של הבית.

מנכ"ל חברת האשראי ג'סטין באסיני הסביר כי "אירועים מכוננים בחיים נוטים לקרות בסמיכות האחת לשני, כך שלא הופתענו לגלות את הסכומים שאנשים מוציאים במהלך השנה הכי יקרה בחייהם",

זה כאמור לא חייב לקרות בגיל 31 וזה יכול לקרות גם לפני וגם אחרי אך עדיין, זה המחיר אותו נצטרך לשלם במוקדם ובמאוחר - מחיר שבשביל לכסות אותו נצטרך לחסוך 205,280 ש"ח. לא קצת בכלל, ותעצבו לשמוע שהוא אפילו לא כולל הוצאות עתידיות כמו הפרשת סכומים לפנסיה וכן כלכלת הילדים שטרם עזבו את הקן.

מה עם אופטימיות? אז יש גם קצת מזה. כ60% מהנשאלים העידו כי הספיקו לחסוך את הסכום הדרוש לכל ההוצאות הללו ולא נזקקו לעזרה. זאת לעומת אחוז קטן יותר (33%) של בני 25-34 שאמרו שהם עדיין נעזרים בהוריהם להשלמת הסכומים. למרבה הפלא, היו גם בני 55 ומעלה (14%) שהעידו שהם עדיין נעזרים בהוריהם וכ 20% מהמשתתפים מתחת לגיל 34 אף נאלצו להשתמש בהלוואות כדי לחסות הוצאות גדולות אלו

בציבור החרדי התלות המוחלטת בהורים לא נותנת סיבות לאופטימיות בהקשר הזה, חוץ מהעובדה כי קולות רבים נשמעים מתוך המחנה הקוראים לילדים לחוס על בריאות הוריהם ולנצל את כישוריהם וכוחם ולא להוות נטל כבד על ההורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר