בצל פתרון המשבר בקואליציה

אריה דרעי ואיווט ליברמן - התפייסו; המתווך: משה ליאון

פתרון המשבר הקואליציוני הוביל גם לפיוס בין אריה דרעי ואיווט ליברמן, לאחר נתק שנמשך כחודשיים - בעקבות ההתרסות של ליברמן • כיצד ישפיע הפיוס על הבחירות לרשויות המקומיות? (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי וליבמרן. ארכיון (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

היריבות הפוליטית הקצרה בין יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי לשר הביטחון אביגדור ליברמן הסתיימה, בצל הפתרון שהושג בקואליציה סביב משבר הגיוס.

יו"ר 'ישראל ביתנו' השר אביגדור ליברמן היה בעין הסערה במשבר האחרון כאשר סירב להיענות לדרישת המפלגות החרדיות ולהצמיד את חוק הגיוס לחוק התקציב. יתירה מכך אף התעקש כי כל סיעתו תצביע נגד החוק, כפי שנעשה בסופו של דבר.

יו"ר ש"ס השר דרעי סירב להתראיין לאורך המשבר כולו ואף נמנע מלתקוף את השר ליברמן שהוא ומפלגתו הופיעו בתקשורת בוקר וערב ותקפו את המפלגות החרדיות אותן האשימו ב"סחטנות".

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד המעורבים בהפשרת היחסים בין השניים הוא משה ליאון, חבר קרוב של השניים. ביום שני שהה ליאון בכנסת ודיבר עם הצדדים, אך לאורך היום כולו היה נראה כי לא תושג פשרה והולכים לבחירות.

אתמול (שלישי) שוחח ליאון טלפונית עם הצדדים עד להודעה המיוחלת על הפשרה שהושגה. אלא שהפשרה שהובילה להודעה כי לא ייערכו בחירות הובילה גם לחידוש היחסים בין דרעי לליברמן, בסיומו של יום, אמש, צלצל ליברמן לשר דרעי והשניים שוחחו ארוכות.

לפני כחודשיים התרחש פיצוץ ביחסים בין דרעי ליברמן. היה זה לאחר ביקורו המתריס של ליברמן בעיצומה של השבת באשדוד, לעודד את המפגינים בעד פתיתת עסקים בשבת. אז אמר דרעי למקורביו: "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".

חודשיים אחרי, נראה שהיחסים האישיים בין השניים שבו לתקנם, אך לא רק. בעוד שבעה חודשים ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות, נראה כי האחד זקוק לרעהו על מנת לכבוש ערים כמו ירושלים ואשדוד במועמדים "מטעמם".

גורמים המקורבים לשניים מעריכים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הסיכויים שהשניים יביעו את תמיכתם שוב במשה ליאון לראשות העיר ירושלים, גבוהים, לצד מאמציו של האחרון לקבל גם את תמיכת הליטאים והחסידים.

ביום חמישי הבא צפויה להתכנס מועצת העיר ירושלים לאישור התקציב. לאחר מכן צפוי ראש העיר ניר ברקת לצאת לחופשה עם רעייתו ולאחריה יכריז על המשך דרכו. הערכות הן כי יודיע על השתלבותו בפוליטיקה הארצית וסיום דרכו בעיריית ירושלים. בכך יפנה ברקת את הדרך למועמדים אחרים בירושלים.

מי שעוד מתחמם על הקווים הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה) השואף להתמודד לראשות העיר במידה וניר ברקת לא יתמודד. הקרב על קולות החרדים יהיה לא קל. בכירים חרדים מעריכים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אחד מהשניים ייאלץ להסיר את מועמדותו על מנת שהציבור החרדי ילך כגוש אחד בבחירות הקרובות.

האם הברית בין דרעי ליברמן תבוא למימוש גם באשדוד? ראש העיר יחיאל לסרי נמצא במאבק על תדמיתו. לסרי מותקף מהצד החרדי והחילוני כאחד, בצל מאבק השבת.

ליברמן שואף להציג מועמד מטעמו לראשות העיר - שמעון כצנלסון. תדמיתית, לא יהיה קל ליו"ר ש"ס דרעי לתמוך במועמד שהוביל את המאבק האנטי חרדי באשדוד. בשיחה עם יו"ר ש"ס באשדוד אבי אמסלם, הוא מסרב להצהיר בשלב זה על תמיכה במועמד כזה או אחר. אמסלם נאחז בקשרים הטובים עם ראש העיר יחיאל לסרי שנכון לעכשיו נראה כי ייתמך שוב על ידי החרדים בבחירות 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר