בגלל התקציבים

מתקפה ב"דער בלאט" על תלמידי הגר"ש אוירבך

עיתון "דער בלאט" המזוהה עם האדמו"ר מהר"א מסאטמר תוקף בחריפות רבה את "הפלג הירושלמי" וקורא לתלמידי הגר"ש אוירבך זצ"ל לקיים את צוואתו בעניין התקציבים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך זצ"ל בימים האחרונים (צילום: חיים גולדברג)

עיתון "דער בלאט" המזוהה עם האדמו"ר מהר"א מסאטמר תוקף בחריפות רבה בסוף השבוע את "הפלג הירושלמי" וקורא לתלמידי הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל לקיים את צוואתו ולהפסיק לגמרי לקחת תקציבים.

בכתבה מיוחדת מוצגים רישומים ממשלתיים של תקצוב מוסדות "מעלות התורה" בשנים 2017 ו-2018, תחת הכותרת: "תמיהה מתלמידי הגר"ש שלא מצייתים לצוואתו של רבם להתנתק מהם ומהמונם".

בעיתון של סאטמר מביעים תמיהה על עסקני 'הפלג' שלוקחים תקצוב ממשלתי עבור ישיבת "מעלות התורה" בניגוד לצוואתו של הגר"ש, "להתנתק מהם ומהמונם", וקוראים לאנשיהם לתמוך במוסדות של הרב חיים אהרן טומבק, הרב אהרן יעקובוביץ' והרב חיים רוחמקין שלדבריהם המוסדות שבניהולם לא נוטלים מתקציבי המדינה.

יצויין כי הוראת הגר"ש אוירבך לא נסובה על כל מוסדות 'הפלג' אלא רק על המוסדות החדשים, וכפי שחשפנו כאן בעבר, גם הסמינרים של 'הפלג' נוטלים מתקציבי הממשלה ואף רשומים בתוכנית עוז לתמורה.

בחסידות סאטמר, בפלג של מהר"א, כבר הובעה ביקורת לא אחת נגד 'הפלג', וגם האדמו"ר עצמו תקף את התנהלות 'הפלג הירושלמי' עוד בימי חייו של הגר"ש אוירבך זצ"ל.

עסקני 'הפלג' מזוהים בדרך כלל עם הפלג של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וגם מקבלים מהם תקציבים.

גורמים בפלג הירושלמי מציינים כי בשונה מסאטמר שלא לוקחים תקציבים אידאולוגית כי הם לא מכירים במדינה, הרי שהוראת הגר"ש אוירבך היא בשל החשש מהתערבות בתכני הלימוד - מה שלא שייך בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר