מחקר חדש

קביעה: העישון עלול לפגוע בשמיעה

אם אתם עדיין מעשנים, כדאי שתשתמעו את הנתונים הבאים: מבוגרים שעישנו, היו בסיכון גבוה, שנע בין 20 ל-60 אחוזים, לאובדן שמיעה בצורה חלקית (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)
לעשן זה לא בריא, נקודה. אך לרשימת הנזקים הנגרמים כתוצאה מעישון, מצטרפת כעת סיבה מספיק טובה לכשעצמה, בגינה כדאי להפסיק לעשן: הסיכון מפני התחרשות. שמעתם טוב, עישון עלול להוביל להתחרשות.
על פי מחקר שנערך ביפן, בו נטלו חלק למעלה מ-50 אלף נבדקים, עולה כי מבוגרים שעישנו, היו בסיכון גבוה, שנע בין 20 ל-60 אחוזים, לאובדן שמיעה בצורה חלקית. בנוסף גילו החוקרים, כי אדם שמעשן ומחליט לפתע להפסיק, מוריד בכך את הסיכון שלו באיבוד השמיעה ב-50%.
זהו לא המחקר הראשון שמקשר בין עישון ליכולת שמיעה לקויה, אך במחקר הנוכחי לראשונה נבחנו נתונים סטטיסטיים לעומק, וזאת תוך ניכוי שאר ההשפעות האפשריות. החוקרים אומרים, כי לא ברור להם מדוע העישון פוגע בשמיעה, אך עובדתית, ועל פי בדיקות עומק, הקשר הוא ודאי ומוכח.
מי שעמד מאחורי המחקר החדשני הוא החוקר היפני ד"ר הונהן הו, שאת ממצאי מחקרו פרסם בכתב עת העוסק במוצרי טבק שונים. ד"ר הו כתב: "המחקר שלנו מספק ראיות חזקות לכך שהעישון הוא גורם סיכון גדול לאבדן שמיעה. התוצאות האלו מלמדו כי יש עוד סיבה מדוע להימנע מצריכת מוצרי טבק".
הוא הוסיף, כי העישון פוגע גם בשמיעת התדרים הגבוהים וגם באלו הנמוכים, וציין כי הפגיעה בשמיעת קולות גבוהים משמעותית יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר