בניגוד לוועדת הרבנים

הגר"י עדס: "פרוש ואיגוד הת"תים שותפים לעקירת הדת"

ר"י קול יעקב במתקפה קשה על הסדרת תקנות מוסדות הפטור בידי סגן שר החינוך ובתמיכת איגוד הת"תים, בשיתוף פעולה עם 'המחוז החרדי' - בעוד שוועדת רבנים דווקא גיבתה את המהלך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מאיר פרוש עם חלק מחברי וועדת הרבנים של יהדות התורה. ארכיון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב יוצא הערב (חמישי) למתקפה חריפה נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש ואיגוד מנהלי הת"תים, זאת בשל הסדרת תקנות מוסדות הפטור על ידי שר החינוך נפתלי בנט בשיתוף עם סגנו פרוש, האיגוד והמחוז החרדי במשרד החינוך.

לפני מספר שבועות אושרו תקנות התקצוב המדוברות, בהסכמת ועדת הרבנים לענייני חינוך של יהדות התורה שנתנה גיבוי מלא לסגן שר החינוך. כחלק מהגיבוי, הצטרף איגוד מנהלי הת"תים והעניק תמיכה מוחלטת לפרוש.

אלא שהערב כאמור תוקף אותם בחריפות רבה, ראש ישיבת קול יעקב, בשיחה שמסר בפני תלמידיו בהיכל הישיבה, לרגל סוף 'זמן חורף'.

המתקפה של הגר"י עדס. האזינו

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע הגר"י עדס אומר: "יש את איגוד הת"תים ואת מאיר פרוש, שהוא סגן לא יודע איזה שר... הם, שניהם, שותפים בלתי נפרדים ל'מחוז החרדי' שחרט על דגלו לעקור י"ג עיקרי אמונה מילדי ישראל".

"שני האנשים... האלה הם חלק בלתי נפרד מהמחוז החרדי. מה יש לעשות? אינני יודע, אבל זה מה שאנחנו צריכים לדעת", אמר הרב עדס.

הרב עדס (צילום: מוסדות 'בנין אב')

בכיר באיגוד הת"תים ששוחח עם 'כיכר השבת', בעקבות דברי הרב עדס, מבהיר: "כל התקנות היו לנגד עיניהם הבוחנות של חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך לאורך כל התקופה, וכמובן שאין בהם שום גזירה חדשה אלא רק הסדרה של דברים מקובלים משנים עברו, בחיידרים במעמד פטור, שהחרגתם בנושאים רבים ומגוונים תהיה מעוגנת בחוק".

פרוטוקול ישיבת ועדת הרבנים של יהדות התורה שגיבתה את צעדיו של פרוש (סריקה)

כעת נותר להמתין האם מוסדותיו של הגר"י עדס, תחתיו ישנם מספר תלמודי תורה במודיעין עילית, ירושלים ובני ברק, יפסיקו ליטול תקציבים ממשרד החינוך בעקבות שיתוף הפעולה המדובר עם 'המחוז החרדי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר