גם לפני 'נובמבר 19'

כחלון: אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו - אפרוש

בניגוד לסיכומים שהושגו רק השבוע וקברו את אופציית הקדמת הבחירות, שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון מגלה הערב כי החליט לא להישאר בקואלציה תחת ראש ממשלה עם כתב אישום • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו הברורים של כחלון (צילום: מתוך "החדשות")

לפני יומיים בלבד סיכמו ראשי מפלגות הקואליציה להמשיך יחד את כהונת הממשלה עד נובמבר 2019, אך הערב (חמישי) מגביר שר האוצר משה כחלון, יו"ר 'כולנו', את הסיכוי כי הוא עשוי להפיל את הממשלה.

בריאיון ל"החדשות" אמר כחלון באופן ברור, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה, במידה ויוגש נגדו כתב אישום בפרשיות הנחקרות נגדו.

"יש אדם אחד ויש חוק אחד, חוק שאומר שהיועץ המשפטי לממשלה מחליט אם יוגש כתב אישום", אמר שר האוצר. "ימצו את התהליכים והיועץ המשפטי לממשלה יודיע שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה - ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתב האישום, זו תשובתי לפני שלושה חודשים והיום אצלך באולפן".

באשר לקולות בליכוד שתומכים בהמשך כהונת נתניהו בטענה כי הוא זכאי עד שתוכח אשמתו בבית המשפט, אמר כחלון: "בליכוד יכולים לומר מה שהם רוצים, אתה שאלת אותי מה אומרים ב'כולנו'. בליכוד אתה מספר לי, אני לא יודע..".

"אם מתחיל משפט נגד ראש הממשלה הוא לא יוכל לכהן ואתה יודע מה? הוא לא צריך אותי בשביל זה - לדעתי הוא עצמו יקום ויילך או המפלגות האחרות, אבל כמובן העמדה שלנו".

האם במקרה של כתב אישום, מפלגתך לא תהיה בקואליציה? נשאל שר האוצר - והשיב: "ודאי".

יצוין, כי כחלון לא הבהיר אם כוונתו להחלטה סופית של היועהמ"ש, לאחר הליך שימוע שיקח עוד זמן רב, או גם להחלטה הראשונית בענין.

בתוך כך, ב'חדשות עשר' דווח הערב, כי אם לא יהיה שינוי - כמו מצב רפואי שלא יאפשר - נתניהו צפוי להיחקר שוב ביום שני הקרוב, והמשטרה כבר החלה במגעים עם פרקליטי ראש הממשלה כדי לקבוע מועד לחקירה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר