מכלי ראשון

אולמרט מספר: כך המקובל סיפר לאלי ישי על אירוע בטחוני

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט חושף בספרו החדש סיפור מפתיע על האזהרה של המקובל איתו התייעץ אלי ישי בזמן מלחמת לבנון השנייה, אזהרה שהתקיימה כמה שעות מאוחר מכן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אולמרט וישי (צילום: יוסי זמיר / Flash90.)

לראשונה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, חשף בספרו על האירוע הביטחוני שאלי ישי, אז שר וחבר הקבינט, הזהיר אותו שעות לפני שהתרחש, במהלך מלחמת לבנון השנייה.

במשך שנים, עיתונאים רבים, סיפרו על האירוע המוזר, בו ניגש אלי ישי לראש הממשלה אהוד אולמרט, שעות לפני כניסת השבת, והזהיר אותו, בשם רב מקובל - איתו הוא מתייעץ, על ירי צפוי לעבר ספינת צה"ל.

כעת, אולמרט, חושף לראשונה, מכלי ראשון, את אשר התרחש באותו ערב שבת. את הדברים כתב אולמרט בספרו החדש שיוצא לאור בימים אלו בהוצאת 'ידיעות ספרים'.

וכך כותב רוה"מ לשעבר בספרו: "מיד בתום ההפצצה בדאחייה חזרתי ללשכתי, לא הרחק מהבור של חיל האוויר. עליזה חיכתה לי עם הילדים והנכדים בדירתנו התל־אביבית, לארוחת ערב שבת משפחתית. טרם צאתי אמרה לי המזכירה כי אלי ישי מבקש להיכנס אליי בדחיפות. השבת מתקרבת, והוא אינו יכול להמתין יותר".

"אלי נכנס לחדרי" כותב אולמרט בספרו: "בינתיים הגיעו דיווחים על ההפצצה בדאחייה. יש לו משהו מוזר לספר לי, אמר, והוא מרגיש חובה לעשות זאת: הוא מתייעץ עם רב כלשהו בעניינים אישיים רגישים במיוחד, והרב מייעץ לו כיצד לנהוג. לפני דקות אחדות התקשר הרב ואמר כי יש סכנה שספינה ישראלית תיפגע הערב. הוא הציע לישי למסור זאת לגורמים המתאימים בצבא".

"שאלתי מי הרב" כותב אולמרט: "ישי אמר שהרב אוסר עליו לחשוף את שמו. מדובר ברב צנוע, לא מפורסם, מקובל, שאלי נותן בו אמון ופועל במקרים רבים על פי עצותיו".

אולמרט משחזר: "אני יודע שזה נשמע הזוי, כמו סיפורי בּאבּוֹת על כשפים ומעשי ניסים. הנטייה הטבעית היא לצחוק, להגיד תודה, לכבד את המסַפר ולא להעליבו. עשיתי בערך את זה. אלי נפרד ממני, איחלתי לו שבת שלום והוא יצא לדרכו".

"שעה וחצי מאוחר יותר נפגע הסטי"ל "חנית"" כותב אולמרט: "ששִייט במסגרת אכיפת הסגר הימי במרחק 16 ק"מ מהחוף הלבנוני, מפגיעת טיל חוף־ים סיני־איראני. ארבעה חיילים נהרגו. הספינה ניזוקה קשה, אך הצליחה לשוב לנמל הבית באשדוד".

אולמרט הוסיף כי: "הפגיעה בספינה הייתה מכה כואבת, והפיחה רוח במפרשיו הנפולים של חיזבאללה. הנה, ישראלים יהירים, אתם לא מתעסקים עם חבורת פרימיטיביים. יש לנו נשק משוכלל, ואנחנו יודעים להשתמש בו. בתחקיר התברר כי אמ"ן אמנם העריך שיש לחיזבאללה טילי חוף־ים, אבל חיל הים החליט לא להפעיל את מערכת ההגנה המשוכללת נגד טילים, כדי למנוע פגיעה במטוסי חיל האוויר שטסו בסמוך לסטי"ל. אילו הופעלה, היא הייתה מסיטה את הטיל ומונעת את הפגיעה בספינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר