ללא פילוגים

פטירת האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי: כל בניו יוכתרו כאדמו"רים

לאחר פטירתו של זקן האדמורי"ם האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, והוא בן 96 בפטירתו, הוחלט כי כל בניו יוכתרו כאדמו"רים • מיוחד: חלוקת המינויים בחסידות ויזניץ' ממונסי (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מבניו האדמו"רים (צילום: באדיבות המצלם )

לאחר הסתלקותו ביום שישי של זקן האדמו"רים כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי הגאון הצדיק רבי מרדכי הגר זצוק"ל, והוא בן 96 בפטירתו, הוחלט בחסידות כי כל בניו יוכתרו כאדמו"רים.

יצוין כי עוד בימי חייו שלח הרבי זצ"ל את כל אחד מבניו לכהן בעיר אחרת, זאת על מנת שבבוא היום לכל אחד מהם תהיה את הממלכה וההנהגה שלו כפי המקובל בחצרות ויז'ניץ, שכל הבנים מתמנים לאדמו"רים.

עובדה זו נועדה על מנת למנוע ככל האפשר פילוגים ומחלוקות כאשר לכל בן יהיה את הטריטוריה שלו ואת בני קהילתו הנשמעים לו.

האדמו"ר הישיש אף הורה לכל החסידים להתייעץ עם בניו כבר בשנות חייו האחרונות ואמר להם כי כוחם גדול ככוחו.

מסע ההלוויה

יצוין כי בחסידות ויזניץ לא נהוג לקיים הכתרה רשמית ועל כן ההכתרה הפועל הינה כאשר אחד מישישי ונכבדי החסידים מגיש את הקוויטל הראשון לאדמו"ר הטרי מייד לאחר סתימת הגולל.

בנוסף המעמד מקבל גושפנקה בטיש בליל שבת כאשר האדמו"רים החדשים נוהגים בגינוני אדמו"רות וממשיכים את מסורת ההנהגה של אביהם הדגול.

המינויים בחסידות לאחר פטירת הרבי זצ"ל

האדמו"ר מויז'ניץ מונסי: בנו הרה"צ רבי ישראל הגר, רב קהל תורת חיים ויז'ניץ במונסי. במשך כל השנים כיהן הרה"צ רבי ישראל הגר כיד ימינו של אביו בשיכון החסידי והכל התנהל כפי הוראותיו כך שלכאורה הוא יכהן על פי הערכות כאדמו"ר המרכזי של חסידות ויז'ניץ במונסי..

האדמו"ר מויז'ניץ קייאמישא לייק: הרה"צ רבי מנחם מנדל, רב קהל תורת חיים ויז'ניץ בקייאמישא לייק. בגיבערס מתגוררים עשרות משפחות אשר סרים להנהגתו של הבן השני כאשר הוא נחשב לחריף ובעל עמדות בדלניות כאביו.

האדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג: הרה"צ רבי יצחק יוחנן הגר רב קהל תורת חיים ויז'ניץ בויליאמסבורג. רבה של החסידות במונסי זוכה להערכה ולהערצה בעולם התורה והחסידות מתוקף גדלותו בתורה ומידותיו התרומיות. ההערכה שהאדמ"ור בוילאמסבורג יסחוף אחריו המונים שיגיעו להסתופף כעת בצילו ויסורו למשמעתו.

מסע ההלוויה

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים: הרה"צ רבי אליעזר זאב הגר, רב קהל תורת חיים ויז'ניץ בירושלים.הרבלייזר וולף נחשב לעסקן רפואי ואיש חסד ידוע בעולם החרדי באמריקה וכבר כיום הינו מכהן כרב בית מדרש של החסידות בבורו פארק בברוקלין. הערכה הינה שיישאר להתגורר באמריקה ויגיע מידי פעם לחזק את קהל חסידיו בירושלים.

האדמו"ר מויז'ניץ לונדון: הרה"צ רבי דוד הגר רב קהל אמרי חיים ויז'ניץ בלונדון.

האדמו"ר מויז'ניץ מונטריאול: הרה"צ רבי אהרן הגר רב קהל אהבת ישראל ויז'ניץ במונטריאול.

האדמו"ר מויז'ניץ מונסי בית שמש בני ברק: הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר רב חסידי ויז'ניץ מונסי בבית שמש ובבני ברק. הרב הגר הינו חתנו של האדמ"ור מויז׳ניץ ושמו יצא לתפארת כמנהיג רוחני תלמיד חכם בעל שיעור קומה גבוה. קהל חסידיו מתגוררים בערים בני ברק ובית שמש והוא עשוי להיות הממשיך המרכזי בארץ הקודש/

האדמור השמיני הינו הנכד הרה״צ רבי יעקב יוסף הגר' הבן של בנו הבכור של הרבי מויזניץ ממונסי זצ"ל הרה"צ רבי פנחס שלום הגר שנסתלק בחיי אביו. הבן הוכתר לאדמ"ור בבורו פארק מייד לאחר הסתלקות אביו ומאז מנהיג את קהילתו ביד רמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר