דאגה רבה לעתידם של אלפי יח"ד בבית שמש שתוכננו במיוחד לציבור החרדי

תכניות הבניה של אלפי יח"ד בשכונת בית ג'מאל – משכנות השמש עבור הקהילות החרדיות עלולות לרדת לטמיון נוכח פסיקת בג"צ הפותחת פתח לשינויי יעוד השכונה והעברתה לידיים אחרות. רבנים עסקנים ואישי ציבור מתארגנים לפרסום צו מניעה ואזהרה לציבור שלא לתת יד למהלך השינוי באמצעות השקעת כספים או הלוואה (נדל"ן, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
יח"ד לציבור החרדי יועברו. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גזירות הבג"צ: תכניות הבניה המתקדמות של אלפי יחידות דיור לציבור החרדי בבית שמש עלולות לרדת לטמיון, זאת בשל פסיקת בית המשפט העליון בשבוע האחרון שכתוצאה ממנה הוטל צל כבד על ייעודן למגזר החרדי. רבנים, עסקנים ואישי ציבור חרדים מביעים דאגה עמוקה מהאפשרות כי שכונת חרדית גדולה ומשמעותית זו במרכז הבניה המשגשג של בית שמש תעבור לידיים אחרות.

מדובר בקרקע לבניה בהיקף של כ-1,000 דונם בשכונת בית ג'מל – משכנות השמש אשר נרכשה ע"י יזמים חרדיים, ותוכננה מתחילתה באופן מדוקדק לפתרון מגורים הולם עבור אלפי משפחות חרדיות מכל החוגים. תכנון השכונה הייעודית נעשה לאחר עבודה רבה ומייגעת מצד היזמים החרדים ואנשי מקצוע רבים שלהם ניסיון רב בהקמת שכונות בהיקף כה גדול למגזר החרדי, תוך שימת דגש לבניית בתי כנסת ומבני ציבור לקהילות השונות באופן מרווח וראוי.

תכניות בניה גדולות אלו בבית שמש הנמצאות בשלב מתקדם, הוו קרן אור ותקווה עבור אלפי משפחות חרדיות הסובלות ממצוקת דיור חריפה, ומבקשות דירה בשכונה חרדית המתוכננת לפי כל צרכיהם הרוחניים והגשמיים, וזאת בהתחשב בעובדה שמחירן היה אמור להיות שווה לכל נפש.

כל זאת עומד כעת בסימן שאלה גדול ומטריד, לאחר שבית המשפט העליון החליט לאחרונה לאפשר לגורמים אחרים להניח את ידיהם על הקרקע בתואנות שונות, מה שעלול להוביל לשינוי יעוד השכונה. רבנים ועסקנים חרדיים מביעים חשש כי אם יתאפשר מהלך זה חלילה, תכניות הבניה הגדולות שהושקעו במקום עבור הציבור החרדי עלולות לרדת לטמיון, ותחת זאת תוקם במקום שכונה שאיננה מתאימה לאופי הציבור החרדי.

לאור זאת, רבנים ועסקני דיור מתארגנים בימים אלה להוציא צו אזהרה ומניעה, המתריע בפני הציבור ואנשי עסקים להיזהר ולתמוך ביוזמת השינוי, אם בדרך של השקעת כספים או הלוואה או בכל דרך אחרת, עד שהדבר יובא לפני דין תורה של בית דין חשוב שבראשם ישבו דיינים חשובים המוסמכים לכך. אזהרה זו נועדה אף להבהיר, כי מי שייתן יד למהלך זה שם את כספו על קרן הצבי.

הגורמים מציינים, כי בימים אלו נעשים מאמצים רבים במספר דרכי פעולה, במטרה לסכל את ניסיון הבג"צ לשנות את ייעוד השכונה ולהצר שוב את רגליו של הציבור החרדי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר