סערה בצרפת

סירב לסגור את המאפייה פעם בשבוע - ונקנס

אופה צרפתי נקנס ב-3000 יורו לאחר שסירב, בניגוד לחוק המקומי, לסגור את המאפייה שלו יום אחד בשבוע. התושבים בעירו ארגנו עצומה עם אלפי חתימות למענו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא רק באשדוד: סדריק וורה, אופה צרפתי, נקנס בסכום של 3,000 יורו בגלל שסירב לסגור את המאפייה שלו ליום אחד מדי שבוע בקיץ שעבר כנדרש בחוק הצרפתי.

בתגובה, לקוחות נאמנים של המאפייה בעיירה לוזיני סור בארס, שאוכלוסייתה מונה 2,000 תושבים ואשר נמצאת במחוז אוב שבצפון צרפת, אזור פופולרי בקרב תיירים, השיקו עצומת תמיכה בבעל המאפיה "בולונז'רי דה לאק".

ראש העיירה, כריסטיאן בראנל, יצא אף הוא להגנת האופה. "זה אזור תיירותי, וחיוני שעסק יוכל להיות פתוח כל יום במהלך הקיץ. אין דבר גרוע יותר מחנויות סגורות בתקופה כשיש תיירים", אמר בראנל בעקבות הטלת הקנס על וורה מידי פקידי רשות התעסוקה.

לפי חוק העבודה המקומי, שתי תקנות שונות מהשנים 1994 ו-2000 מחייבות מאפיות להישאר סגורות יום אחד בשבוע, למעט במקרים חריגים. עד 2016, המאפייה של וורה הגישה בקשה לאישור חריג וקיבלה אותו, אולם בשנה שעברה סירבה רשות התעסוקה לחדש את הפטור.

העצומה, שנפתחה לפני שבועיים, צברה עד כה קרוב ל-2,500 חתימות, אולם טרם הוצע להכניס שינוי כלשהו בחוק המקומי והקנס שהוטל על האופה עומד בעינו. "אנחנו רוצים להישאר פתוחים ככה במהלך הקיץ, לא לכל אורך השנה", הסביר וורה. לדבריו, נאמר לו כי הדרך היחידה שיוכל לעקוף את התקנה תהיה לפתוח מאפייה שנייה עם שעות פתיחה שונות.

"חייב להיות קצת שכל ישר, במיוחד באזורים כפריים קטנים", אמר ראש העיירה בראנל. "אנחנו לא נמצאים באזור שיש בו המון תחרות. תנו לאנשים לעבוד כאשר ישנם מבקרים שמצפים לקבל שירות".

עם זאת, נראה כי וורה בדעת מיעוט. איגוד המאפיות של מחוז אוב הציג את השאלה בפני 126 חברים בסוף שנה שעברה, ורובם תמכו בלהשאיר בתוקף את התקנה המחייבת סגירה יום אחד בשבוע זאת בעיקר בשל הדאגה לעובדים והרצון להעניק להם יום חופשה שבועי.

אריק שרר מאיגוד עובדי הקמעונות CLIC-P, אמר כי חוקי העבודה בצרפת נועדו להגן על העובדים והמעסיקים כאחד, ולכן יש לכבדם. "ישנה תקנה שקובעת כי אופים ובעלי מקצוע אחרים בענף המזון נדרשים לסגור את החנות שלהם לפחות יום אחד בשבוע מכיוון שמדובר בעבודת כפיים שבה אנשים יכולים לעבוד הרבה מעבר למותר בחוק", אמר שרר. "האנשים הללו צריכים יום מנוחה בכל שבוע. איננו יכולים לאפשר להם לעבוד ללא הפסקה. הכרחי שגם לבוסים וגם לעובדים יהיה יום מנוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר