בתום ריצוי מאסרו

מחבל שרצח תלמיד ישיבה התקבל בכבוד על ידי אבו מאזן

לפני כ-20 שנה נרצח באכזריות גבריאל הירשברג, תלמיד ישיבה, בעת שצעד מהיכל ישיבתו לפנימייה. רוצחו, המחבל רג'אאי חדאד, שוחרר לאחרונה והתקבל בכבוד במוקטעה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל עם אבו מאזן (צילום מסך: אל-חיאת אל-ג'דידה / מכון ממר"י)

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, ערך בסוף השבוע האחרון קבלת פנים חגיגית בלשכתו ברמאללה, למחבל רג'אאי חדאד שרצח את תלמיד הישיבה גבריאל הירשברג הי"ד.

המחבל, תושב מזרח ירושלים, שוחרר מהכלא הישראלי שם ריצה 20 שנות מאסר בגין רציחתו האכזרית של הירשברג (26), מתלמידי ישיבת עטרת כהנים, בשנת 1997.

בקבלת הפנים שהתקיימה לאחרונה במוקטעה, בירך אותו עבאס ואמר: "נושא האסירים תופס מקום מיוחד בסדרי העדיפויות של ההנהגה הפלסטינית, שפועלת לשחרור כל האסירים מבתי הכלא של הכיבוש".

גבריאל הירשברג הי"ד (צילום משפחתי)

לפי הדיווח באתר מכון ממר"י, ראש "ועדת ירושלים" במועצה המהפכנית של הפת"ח, עדנאן ר'ית, אמר במהלך האירוע כי "תנועת פת"ח תישאר נאמנה לזכויות עמנו, ותתמוך בעמידה האיתנה של האסירים ובני משפחותיהם שהקריבו את היקר להם למען המולדת".

גם מזכ"ל נשיאות הרש"פ, אל-טייב עבד אל-רחים, חבר הוועד הפועל של אש"פ, צאלח ראפת, וראש ועד משפחות האסירים במזרח ירושלים אמג'ד אבו עצב, השתתפו במעמד קבלת הפנים המקוממת, שכמותה נערכו כבר מספר פעמים בעבר.

קורבנו של המחבל רג'אאי חדד, גבריאל הירשברג הי"ד, עשה את דרכו בחצות הלילה, אור לכ' בחשוון תשנ"ח לפנימיית הישיבה, עם ידידו בנימין דיל לאחר לימוד ממושך בבית המדרש, כשרג'אאי וחבריו לחוליית הטרור פתחו עליהם באש מנשק אוטומטי מאזור שער שכם. גבריאל נרצח במקום, וידידו בנימין נפצע קשה, אך הצליח לנוס ולהזעיק עזרה.

גבי הי"ד הובא למנוחות בבית העלמין בהר תמיר. הותיר אחריו את הוריו ושני אחיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר