השמדת המנהרות

חמאס מתרץ: "המנהרה לא הייתה בשימוש"

בארגון החמאס טוענים כי אחת מהמנהרות אותן הרס צה"ל ביממה האחרונה כלל לא הייתה בשימוש, זאת בניגוד לטענות צה"ל כי הפלסטינים ניסו להשמיש אותה שוב (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הריסת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

בארגון הטרור חמאס מנסים היום (ראשון) להפחית בערך הפעולה הישראלית לנטרול שתי מנהרות טרור ביממה האחרונה. דובר הזרוע הצבאית של הארגון אמר כי "המנהרה שישראל טוענת שחשפה היא מנהרה ישנה שאינה בשימוש. היא נפגעה לאחר שהזרוע הצבאית של חמאס השתמשה בה בפיצוץ מוצב צה"ל ממזרח לרפיח במהלך מבצע צוק איתן".

עוד אמרו בחמאס כי "ההכרזה על גילוי המנהרה היא ניסיון הטעיה חדש וניסיון ליצור אשליה של כוח וניצחונות כוזבים בעיני הציבור הישראלי והקהילה הבינלאומית". עם זאת, יצוין כי בחמאס לא התייחסו לפיצוץ המנהרה במרכז הרצועה על ידי חיל האוויר שהיא ככל הנראה אכן הייתה הישג משמעותי יותר.

מנגד אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי: "עם כל המלט, הברזל, החשמל והמשאבים שארגון הטרור חמאס השקיע במנהרות שצה"ל מחסל באפקטיביות פעם אחר פעם, היה אפשר לבנות פירמידה - פלא מפלאי עולם. לעומת זאת מנהרות הטרור של חמאס הן פלא הטיפשות של חמאס".

כזכור, דובר צה"ל מסר הבוקר (ראשון) כי "במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל נגד תשתית תת-קרקעית באזור רפיח. זה כמה שבועות אנו מזהים פעילות של חמאס, שמנסה להשמיש מחדש תשתית תת-קרקעית שהייתה פעילה ב'צוק איתן'. עקבנו אחר פעילות זו והחלטנו על פעולת סיכול זו בטרם חמאס התחבר לתשתית הישנה ולפני שהתשתית חצתה לשטחנו ולא היוותה איום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שכספי הסיוע לעזה קבורים מתחת לאדמה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להשמדת המנהרה ואמר: "באופן שיטתי, על בסיס מודיעין איכותי וטכנולוגיה פורצת דרך, ישראל משמידה לחמאס מנהרה אחר מנהרה. מי שחשב שיצליח לפגוע בנו מתחת לקרקע נתקל בחומת ברזל. אני ממליץ לחמאס להשקיע את הכסף ברווחת תושבי עזה כי עד סוף השנה פרויקט המנהרות שלו יושמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר