משחק מכור מראש

תיראו מופתעים: פוטין ניצח בבחירות ברוסיה

פוטין ניצח שבעה מועמדים חלשים שהתמודדו מולו, וגרף מעל ל-70% מקולות הבוחרים. בכך, הבטיח את שליטתו עד שנת 2024 לפחות. אלוף העולם בשחמט תקף: "אל תברכו את פוטין על בחירתו" (בעולם)

פוטין. ארכיון (צילום: Shutterstock)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נבחר היום (ראשון) לקדנציה רביעית בראשות הקרמלין, וניצח שבעה מתמודדים שרצו מולו, אולם לחלוטין לא היו בעלי סיכויים לנצח במירוץ.

לפי אחד המדגמים במדינה, פוטין זכה ל-76.3% מקולות הבוחרים, כשבמדגם אחר הוא זכה ב-73% מהם. ציטוטים שפורסמו מתוך ועדת הבחירות הצביעו על כך שפוטין זכה בכ-71.97% מקולות הבוחרים. מדובר בהישג עבוד פוטין בהשוואה לבחירות הקודמות (2012), אז זכה ב-63.6 אחוז מהקולות.

יריבו הגדול של פוטין, האופוזיציונר אלכסיי נבלני, לא התמודד בבחירות, זאת משום שוועדת הבחירות אסרה עליו להשתתף בבחירות בשל הרשעתו בגניבה. נבלני טען כי הבחירות הן "משחק מכור מראש" וקרא לתומכיו לא להשתתף בהן.

רבה של רוסיה מצביע בבחירות (צילום: לוי נאזרוב)

פוטין הוא נשיא רוסיה מאז שנת 2000, אולם לא ברציפות. במשך ארבע שנים כיהן כראש ממשלה, ובאותה תקופה ראש הממשלה הנוכחי דמיטרי מדבדב כיהן כנשיא. עם הניצחון הנוכחי, מבטיח פוטין את שליטתו ברוסיה לפחות עד שנת 2024.

"כל מנהיג בעולם החופשי שמברך את פוטין על 'בחירתו' מסייע לו במלחמתו העולמית בדמוקרטיה", צייץ היום גארי קספרוב, לשעבר אלוף העולם בשחמט ומבקר בולט של פוטין.

ובנוגע לשאר המתמודדים: המועמד הקומוניסטי פאבל גרודינין זכה ב-11.2% מהקולות, וולדימיר ז'ירינובסקי ל-6.7% מהקולות. במקום השלישי ניצבת מנחת הטלוויזיה קסניה סובצ'ק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר