שודדים בכובע וחליפה

חלפן כספים חרדי ניצל משוד מתוחכם ומסוכן

היום יוגשו כתבי אישום נגד 4 צעירים ששתלו מתקן מעקב ברכבו של חלפן כספים מוכר בירושלים, הצטיידו בכובעים וחליפות ואקדח טייזר ותכננו לשדוד ממנו מיליוני ש"ח (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מציוד השוד (צילום: דוברות המשטרה)

בבית המשפט יוגשו היום (שני) כתבי אישום נגד ארבעה צעירים שנעצרו לאחרונה בחשד שתכננו לשדוד כמיליון שקלים מחלפן כספים חרדי בירושלים.

חברי החוליה כבר ביצעו מעקב קפדני אחרי ה'צ'יינג'ר' המוכר, ולפי הפרסום ב'ישראל היום' הם תכננו להמם אותו בעזרת גז מדמיע ואקדח טייזר.

אלא שברגע האחרון קיבלו ארבעת השודדים רגליים קרות, וביטלו את ה'מבצע', מה שלא מנע כמובן מבלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים לעצור אותם לאחרונה.

בכתב האישום מתואר, כי חברי החוליה עקבו בדקדקנות, במשך כשבוע, אחרי חלפן הכספים. פעולתם היתה מתוחכמת מהרגיל: הם הצליחו להתקין מכשיר מעקב משוכלל ברכבו של החלפן, וכך הם ידעו לפרטי פרטים את סדר יומו המלא, תוך שימוש באפליקציה פשוטה בפלאפון.

כאמור, בתום חקירה ומעקב משטרתיים, אותרו ונעצרו הארבעה, בגיר ושלושה קטינים - שניים מהם אחים - שיזמו את רעיון השוד הנועז בעקבות הסתבכות כלכלית והלוואה גדולה שהיו חייבים להחזיר בגינה.

מדובר כאמור בחלפן כספים מוכר מאוד בציבור החרדי, שלפי הפרסום ב'ישראל היום' מעביר מדי יום כמיליון שקלים ממשרדו הראשי אל שאר הסניפים שלו ושל בעלי החברה שמטעמה הוא פועל. את הכסף הרב הוא נושא על גופו באמצעות חליפה מיוחדת, שמאפשרת להכניס לתוכה עד כשני מיליון ש"ח.

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכתב האישום, שכאמור יוגש היום, מתואר עוד כי הם רכשו תחפושות של חרדים במטרה להיטמע ברחוב החרדי, וכן כפפות, אקדח טייזר וגז מדמיע.

אך התנהלות שלומיאלית שלהם, היא שהובילה אותם בסופו של דבר אל חדרי המעצר. מתברר, כי הם לא הסוו כראוי את מתקן המעקב שחיברו לרכבו של החלפן, וזה התגלה על ידו בעת שהכניס את הרכב לבדיקה במוסך.

בשלב זה הוא מיהר להגיש תלונה במשטרה, וחוקרי הימ"ר שבדקו את המתקן נדהמו מרמתו המתקדמת. הם החליטו להשאיר את המתקן ברכב, במטרה לאתר את מי שהתקין אותו. וכך אכן אירע: בתום עבודת חקירה הצליחו השוטרים להגיע למנהיג החוליה ועצרו אותו ואת חבריו.

רס"ב דודו לוי, ראש צוות חקירה בימ"ר, מתאר: "בשלב מסוים עלה חשד שהם מתכננים לשדוד כל אדם היוצא מהמשרד עם שקית בידו בשל הצורך להשיג כסף מהיר", כשחברי החוליה החלו לתצפת על המשרד, הציבו בסמוך אופניים שבאמצעותם תכננו להימלט לאחר השוד והחביאו בגדים להחלפה באזור סמוך.

באחת הפעמים הם אף התקרבו אל הכניסה, אך הוברחו מהמקום על ידי בנו של החלפן, שזיהה אותם במצלמות האבטחה, מה שהוביל אותם להחלטה לוותר על רעיון השוד. זמן קצר לאחר מכן הם כאמור נתפסו על ידי החוקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר