תקציב, חופשה והכרזה פוליטית

המירוץ בירושלים ייפתח מחדש? מתח לקראת הכרזת ברקת

מה יעשה ניר ברקת? השאלה הזו נשאלת ללא הרף במסדרונות עיריית ירושלים, שבעה חודשים לפני הבחירות • 'כיכר השבת' בדק את הלו"ז המתוכנן, ההכרזה המסתמנת והמתמודדים הצפויים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אלקין, דיטש וליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שבעה וחצי חודשים לבחירות המקומיות, עיני רבים נשואות לירושלים עם שאלת 'מיליון הדולר' – לאן מועדות פניו של ראש העיר ניר ברקת? כעת, זה נראה ברור מתמיד: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יפרוש בתום הקדנציה על מנת להתמודד בזירה הארצית בפריימריז הליכוד, בשאיפתו להגיע עד לראשות הממשלה.

'כיכר השבת' יצא לבדוק את לוח הזמנים של ראש העיר ושוחח עם מקורביו בניסיון לחזות מה תהיה החלטתו הסופית. התשובה של כולם הייתה ברורה: "ההחלטה לא התקבלה, כל החלטה תהיה משותפת לו ולמשפחתו".

כפי הנראה כרגע, ברקת לא יחזיק במושכות בקדנציה הבאה. ברקת, שלפי הסקרים תושבי ירושלים דווקא מרוצים ממנו, הצהיר על תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו במערכת הבחירות האחרונה, אך שורשיו הפוליטיים מגיעים מתנועת קדימה, כאשר לפני כשלוש שנים הכריז על המעבר לליכוד, ומאז לדברי אנשי לשכתו בתל אביב פקד מעל 7,000 איש לליכוד.

מאז חבירתו לליכוד, מתחזק ברקת לשכה פעילה בתל אביב הכוללת אנשי 'טלמרקטינג', אנשי מטה קרובים, עו"ד וייעוץ משפטי. תפקידם לפקוד כמה שיותר אנשים עבור ברקת בליכוד, ולקרבו אל פעילי השטח וצמרת המפלגה. בלשכה ניתן לראות בין היתר את היועץ האסטרטגי אייל ארד המלווה את ראש העיר שנים ארוכות. ברקת מתחזק גם שני חשבונות בפייסבוק, האחד עבור העשייה בירושלים והשני עבור פעילותו בליכוד.

ברקת עם פעילי הליכוד, אמש (צילום: רונית טלבי)

אם תשאלו את אנשי הלשכה ברחוב ריבל 7 בתל אביב, הרי שברור כי ברקת החליט כי מיצה את תפקידו בירושלים אחרי שמונה שנים כראש עיר בבירה ומספר שנים נוספות כחבר אופוזיציה במועצת העיר ירושלים. בחודשים האחרונים ברקת מחלק את זמנו בין העשייה בירושלים להתחככות שבועית עם 'הליכודניקים'.

מפעילותו בימים אלו ניתן להבחין עד כמה ראשו מונח בליכוד. רק אמש (ראשון) נצפה ברקת בכנס הרמת כוסית של השר אופיר אקוניס באולמי 'אפקה' בתל אביב, שם במשך דקות עבר בין הפעילים שממתינים לרגע הכרזתו על המרוץ בליכוד. ביומיים הקרובים צפוי ראש העיר לנחם אבלים אצל יו"ר סניף הליכוד בהרצליה.

סקר פנימי שהזמין ברקת מעניק לו 68% תמיכה מקרב תושבי העיר, כך שגם במידה ויחליט להתמודד לקדנציה שלישית נראה כי יזכה לתמיכת מרבית תושבי העיר וייקח את הבחירות ללא קושי.

בעוד ברקת עצמו שואף להתמודד בליכוד, הרי שאנשי לשכתו מבהירים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי ההחלטה האם לעזוב את ירושלים תהיה משותפת לו ולמשפחתו. ביום חמישי הקרוב תתכנס מועצת העיר ירושלים לישיבה האחרונה לחורף זה, שם יעביר ראש העיר את התקציב השנתי לאחר קרב ממושך מול שר האוצר משה כחלון.

בכירים המקורבים לברקת אומרים כי "בתחילת שבוע הבא צפוי ברקת להכריז על המשך דרכו הפוליטית ולאחר מכן ימריא לחופשה פרטית עם רעייתו למשך מספר ימים". מנגד, מקורבים אחרים מלשכתו בתל אביב טוענים כי ההכרזה תהיה רק לאחר שישוב מהחופשה.

ישנם לא מעט אנשים דרוכים לקראת הכרזתו של ברקת, אך אלו לא מבזבזים זמן וכבר החלו להתחמם על הקווים. מי שהתמודד מול ברקת בבחירות הקודמות והפסיד את הבחירות הוא משה ליאון שמתכנן, לדברי מקורביו, קאמבק נוסף, "גם במידה וברקת יתמודד שוב".

לליאון ממתין קרב לא פשוט בקרב הציבור החרדי. שניים נוספים הרואים עצמם כמועמדים לראשות העיר במידה וברקת לא יתמודד הם יוסי דייטש (אגודת ישראל) ויצחק פינדרוס (דגל התורה).

מתמודדים נוספים שהכריזו על התמודדותם הם מאיר תורג'מן סגן ראש העיר מספר 2 של ניר ברקת העומד בעין הסערה בפרשת המעצרים והחשד לשוחד בירושלים, עופר ברקוביץ' יו"ר סיעת התעוררות, אבי סלמן ועו"ד יוסי חביליו.

לקראת מערכת הבחירות הזו נראה שקו השבר העתיק בין חילונים לחרדים ישוב להיות הציר המרכזי של הבחירות המקומיות בירושלים, למרות רצונם של אנשי הקמפיין משני הצדדים לטשטש אותו.

הבחירות האלו יוכרעו בשאלה - האם החרדים יעדיפו להתאחד סביב מועמד שאינו חרדי אך קרוב אליהם, משה ליאון, כפי שנשמעים קולות של בכירים בש"ס וב'דגל התורה' או שמא יעדיפו להמר על מועמד חרדי מתוכם.

שם נוסף בקרב הירושלמים הוא השר זאב אלקין, דמות נערצת בליכוד, המתפקדים אוהבים אותו ואילו בכירי המפלגה מרוצים ממנו. דיווח ברשת 'קו עיתונות' על התמודדותו לראשות העיר הוכחש על ידי אנשי לשכתו, אך ל'כיכר השבת' נודע כי סיכויים לא מבוטלים יש לשר אלקין לנצח את הבחירות בעיר ירושלים.

לאלקין יש קשר חוצה מגזרים עם הליכוד, החרדים והציונות הדתית ולכן הוא עשוי להיות מקובל גם על הציבור הדתי לאומי, החרדי והמסורתי בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר