בתגובה לביקורת

אבו מאזן: 'השגריר דייויד פרידמן הוא בן כלב'

השגריר האמריקאי העלה את חמתו של הנשיא הפלסטיני בשל הביקורת שהטיח ברשות שלא גינתה את הרצח אתמול וכינה את השגריר "בן כלב". פרידמן: "זו אנטישמיות" (פוליטי מדיני)

אבו מאזן בנאום בו קילל את טראמפ "ייחרב ביתכּ" (צילום: Flash90)

"ארצות הברית נתנה לגיטימציה להתנחלויות, כך עשו גם בכירים אמריקאים ובראשם השגריר שלהם בתל אביב. דיוויד פרידמן אמר 'הם בונים על האדמות שלהם'. יא בן כלב, הם בונים על האדמות שלהם? הוא בעצמו מתנחל ומשפחתו מתנחלת", אמר אבו מאזן כשהוא ממשיך להסתבך עם אנשי ממשלו של טראמפ.

מה שעורר את חמתו של אבו מאזן היה ציוץ בטוויטר של השגריר בו נכתב: "טרגדיה בישראל, שני חיילים צעירים, נתנאל קהלני וזיו דאוס נרצחו בצפון על ידי טרוריסט פלסטיני. אכזריות כזאת ואין שום גינוי מהרשות הפלסטינית. אני מתפלל עבור המשפחות והפצועים - כל כך הרבה עצב".

גם לפני כחודשיים הביע פרידמן ביקורת חריפה על הרשות. לאחר הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח על ידי מחבלים, סמוך לחוות גלעד, אז כתב פרידמן: "אב ישראל לשישה נרצח בדם קר על ידי מחבלים פלסטינים. חמאס מהלל את הרוצחים, וחוקי הרשות הפלסטינית מבטיחים להם גמול כלכלי. אל תחפשו סיבות נוספות לכך שאין שלום. מתפלל למען משפחת שבח האבלה".

לאחר מכן תקף אבו מאזן את ארגון חמאס והאשים אותו בניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. "אנחנו יודעים כי החמאס עומד מאחורי ניסיון החיסול והוא מי שניסה לבצע אותו, התוצאה של המשא ומתן לפיוס עם חמאס היא ניסיון התנקשות, ולו זה היה מצליח, זה היה אסון לכל העם שלנו וזה היה מוביל למלחמת אזרחים״, אמר אבו מאזן והודיע על הטלת סנקציות לאומיות, משפטיות וכלכליות על חמאס ״בשל סירובו לסיים את הפיוס״.

מאוחר יותר הערב השתתף השגריר פרידמן בוועידה למלחמה באנטישמיות, ובנאום שנשא הוא ענה לדבריו של אבו מאזן "הבוקר הבחנתי בכך שלמרות ששלושה ישראלים נרצחו בסוף השבוע, שני חיילים ואזרח, שמתי לב ששלושה יהודים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים והרשות שתקה. ציינתי את זה ללא פרשנות, ואבו מאזן קרא לי בן כלב. אנטישמיות או שיח פוליטי? אני לא אקבע, אשאיר זאת לכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר