פרסום ראשון

רבני "הפלג הירושלמי" במסע לגיוס כספים עבור המוסדות

בעקבות פטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל, מתגייסים חברי המועצת של בני תורה, לגייס כספים עבור כ-20 מוסדות שהקים הגר"ש • הגר"א דויטש שב מלונדון והגר"ע אוירבך יצא באורח נדיר לארה"ב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א דויטש בלונדון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: לאחר פטירת הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, נערך בימים אלו מסע גיוס כספים לטובת כעשרים מוסדות שהקים במהלך חייו.

מיד לאחר הסתלקות הגר"ש אוירבך זצ"ל, הוקמה - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - מועצת גדולי התורה של 'הפלג הירושלמי', בעקבות היווצרות החלל לאחר לכתו.

מטרת הקמת 'המועצת' הינה גם להמשיך בדרכו של הגר"ש אוירבך בכל העניינים הציבוריים והמאבקים השונים, וגם כדי לשמור ולפתח את רשת המוסדות של 'הפלג הירושלמי' שהוקמה בשנים האחרונות בנשיאותו.

בישיבת 'המועצת' הראשונה, עם תום ימי השבעה, דנו הרבנים הן בנושאים הניצבים על סדר היום הציבורי והן בדרכים לשמר את המוסדות שהיו בבת עינו של הגר"ש אוירבך זצ"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי חברי המועצת הודיעו כי יתגייסו לסייע ואף יסעו לחו"ל על מנת לגייס כספים לטובת המוסדות.

בימים האחרונים שב מחו"ל הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' וחבר המועצת של בני תורה, הוא שהה בלונדון באופן רשמי לעצרות מספד אך ניצל את ביקורו לצורך ביקור אצל הנגיד בעריש ברגר ונגידים נוספים שהתחייבו יותר ממיליון דולר עבור המוסדות על טהרת הקודש.

הגר"א דויטש השתתף בעצרת מספד על הסתלקות הגר"ש אוירבך, במהלכה נשאו דברים, בין היתר: הגאון רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיב הרמה בלונדון; גאב"ד לונדון הגאון רבי אפרים פאדווא; הגאון רבי שמואל אריה לוין, ראש ישיבת חפץ חיים ורבה של ארגנטינה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתחילת השבוע עזב את הארץ באורח נדיר אחיו של הגר"ש זצ"ל, יבדלחט"א הגאון רבי עזריאל אוירבך, שיצא לארצות הברית למסע גיוס כספים יחד עם רעייתו, ובנה, מנכ"ל עיתון הפלס שמוליק אלישיב.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גם חבר המועצת הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי מרבני ישיבת קול תורה, ייצא היום לחו"ל כדי לסייע לאסיפת הכספים לחיזוק המוסדות על טהרת הקודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר