2 הרוגים, 3 פצועים

חרדה בטקסס: מפוצץ סדרתי מטמין פצצות

בחודש האחרון נהרגו שניים ונפצעו עוד שלושה בעיר אוסטין בירת טקסס, מפצצות שנשלחו בדואר או הופעלו כנגד עוברי אורח תמימים ברחוב. המשטרה המקומית חוקרת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מסיבת העיתונאים של המשטרה (צילום: מחלקת המשטרה באוסטין)

העיר אוסטין, בירת טקסס, מתמודדת עם איום של "מפוצץ סדרתי", כך קבעו אתמול (שני) רשויות הביטחון בעיר בשיתוף ה־FBI, לאחר ששני מטעני חבלה התפוצצו בפעם הרביעית בחודש האחרון ופצעו שני עוברי אורח תמימים שהלכו ברחוב.

שני הפיצוצים הראשונים, בתחילת החודש, הסתיימו בתוצאה טרגית והביאו למותם של אנטוני סטפן האוס, עובד בניין בן 39, ושל דריילן מייסון, תלמיד תיכון בן 17. שני ההרוגים היו דמויות בולטות בקהילה השחורה באוסטין, מה שהוביל את החוקרים לחשד שמאחורי הפיגועים עומד מניע גזעני שבטקסס נפוץ למדיי.

אלא שבפיגועים שאירעו שלשום בלילה נפצעו שני גברים לבנים צעירים. בפיגוע נוסף, מוקדם יותר, נפצעה קשה מאוד אישה בת 75 ממוצא היספני. בשלושת המקרים הראשונים נפגעו הקרבנות לאחר שפתחו חבילה שהגיעה אליהם בדואר והתפוצצה בידיהם.

בפיגוע שהתרחש שלשום הופעל המטען ככל הנראה במגע עם חוט שהונח על המדרכה, שעליה צעדו שני הגברים בשכונת מגורים שקטה באוסטין. הדבר הוביל את המשטרה למסקנה שהיא מתמודדת עם עבריין מיומן הרבה יותר מכפי שסברה בתחילה. למרות הטקטיקה השונה, החוקרים המקומיים מאמינים שמדובר באותו אחראי או אחראים למעשים.

"האירוע הזה הוא שינוי והסלמה משמעותיים", אמר מפקד משטרת אוסטין, בריאן מאנלי, "ההתקפות הקודמות נראו ממוקדות באנשים ספציפיים ואילו פה נראה שמדובר בקרבנות אקראיים, בחלק אחר של העיר מזה שבו אירעו הפיגועים הקודמים. למרות זאת, אנחנו בטוחים שמדובר באותם מבצעים ושאנחנו מתמודדים עם מפוצץ סדרתי".

מטבע הדברים, הפיצוצים שלשום העלו את מפלס החרדה בעיר אוסטין, עיר אוניברסיטאית מגוונת אתנית, שגם ככה היה גבוה מאוד בחודש האחרון בשל מקרי הפיצוץ הקודמים. בסוף השבוע שעבר ניסתה המשטרה לפנות ישירות למפגעים בבקשה פומבית שיחשפו את הסיבות למעשיהם ואת המטרה. התגובה ככל הנראה לניסיון הנאיבי של השוטרים האמריקאים הייתה שני הפיצוצים שלשום.

למרות העובדה ששני הנפגעים האחרונים הם לבנים, במשטרה וב־FBI עדיין לא פוסלים את האפשרות שמדובר בפשע שנאה וכי השניים שנפצעו הם רק "תאונה". כרגע הוצע פרס של 115 אלף דולר למי שיביא מידע על המפוצץ המסתורי אך בינתיים ללא תוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר