פסיקת הדיינים

למרות שלא עברה חליצה - ילדיה הותרו מחשש ממזרות

בית הדין הרבני האזורי בנתניה התיר לאחרונה בפסק דין נדיר לשני ילדים של יבמה - שלא עברה חליצה - לבוא בקהל, ופסק למעשה כי הם אינם ממזרים • הסיפור המלא (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית דין. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בית הדין הרבני האזורי בנתניה התיר לאחרונה בפסק דין נדיר לשני ילדים של יבמה - שלא עברה חליצה - לבוא בקהל, ופסק למעשה כי הם אינם ממזרים.

הפרשה נחשפה כאשר שני בני זוג, תושבי נתניה, שנישאו ב'נישואין אזרחיים' בקפריסין ביקשו להתגרש ולסדר להם גט כדת משה וישראל.

בני הזוג סיפרו במהלך הדיון בבית הדין כי הם לא נישאו כהלכה משום שהאישה הייתה נשואה בעבר כדת וכדין אבל התאלמנה מבעלה הראשון שנהרג בתאונת דרכים שנה לאחר נישואיהן.

מאחר והנישואין היו ללא ילדים אסר בית הדין על האישה להינשא כל עוד היא לא תקבל חליצה מאחיו של המנוח. האישה ובעלה הנוכחי, המבקש לגרשה, התקשו לשכנע את האח לבוא לבית הדין כדי לחלוץ. הם החליטו לדלג על הליך החליצה ולהינשא בנישואין אזרחיים בקפריסין.

במשך השנים נולדו להם שני ילדים וככאשר כעת הגיעו בכדי לבקש להתגרש בבית הדין, הדיינים נדרשו לסוגיית כשרותם של הילדים שנולדו ליבמה ללא חליצה ומנישואין אסורים.

הספק שעמד בפני בית הדין הוא האם דינם כממזרים שנולדו לאישה שאיננה פנויה.

אב בית הדין הרבני בנתניה הגאון רבי שניאור פרדס בחן את הסוגיה לעומק כאשר במרכזה השאלה האם בן שנולד מיבמה הינו בחזקת ממזר, וזאת לאור העובדה כי בני הזוג נישאו בנישואין אזרחיים ולא הלכתיים.

בפסק הדין המקיף סוקר הרב פרדס את נושא היבמה והחליצה החל מהתורה ועד ימינו וכן את סוגיית משמעותם ההלכתית של נישואין אזרחיים. בסופו של דבר כותב הרב פרדס בפסק הדין: "שני ילדיה של המבקשת רשאים להינשא ולבוא בקהל ואינם ממזרים כלל – לא מדאורייתא ולא מדרבנן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר