פריד ומ.ב.ד. על במה אחת

המפיק שלום וגשל: "זו הופעה היסטורית - מכל הבחינות"

מפיק המופע ההיסטורי בחולון עם מרדכי בן דוד ואברהם פריד חושף את המורכבות של ההפקה של שני הכוכבים הגדולים של המוזיקה החסידית ואת ההשקעה העצומה (חדשות מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לקראת המופע הגדול ביום חמישי (22.3.18 - ו' ניסן) של שני גדולי הזמר החסידי אברהם פריד ומרדכי בן דוד בחולון, תפסנו את מפיק האירוע שלום וגשל, לריאיון מיוחד בו הוא חושף על שיתוף הפעולה של הכוכבים וההפקה המורכבת והיקרה.

במודעות הפרסום לערב אתם קוראים לו מופע היסטורי מדוע? הרי השניים הופיעו בעבר יחד לא מעט?

"החלק ההיסטורי במופע הזה הוא העובדה שמעל 20 שנה לא הופיעו השניים בארץ יחד לקהל הרחב וגם כשכן הופיעו בעבר ההופעות לא היו בקונספט הנוכחי של בני הישיבות ששרים יחד איתם בהפקה יותר גמישה וחמימה.

"מעל 20 שנה זה בהחלט היסטוריה זה לא קורה כל יום. יש לנו תקווה שזה יקרה שוב בעתיד אבל כרגע חולון זה המקום הראשוני שהצליח לאחד אותם על במה אחת על כל המורכבות ומגיע להם שאפו גדול מאד על כך".

שלום וגשל (צילום: משה ביטון)

למה זה קרה דווקא בחולון, עיר שלא בהכרח מזוהה עם הציבור החרדי?

"צריך לומר שראש העיר מוטי ששון וסגנו מחזיק תיק התרבות תורנית חיים זברלו ומנהל המחלקה לתרבות תורנית אילן כהן צדק בעשור האחרון מובילים מהפכה מדהימה בעיר חולון שבמקומות אחרים אפשר רק לקנאות בה. האירוע הוא חגיגת עשור לפרויקט כתיבת חידושי תורה בחולון. ומשנה לשנה רמת ההפקה שם גדלה ועולה. מדובר בהפקה מאד מאד יקרה כפי שניתן לראות ברמת הבמות וההפקה והתאורה".

ולשאלה המסקרנת ביותר, למה צריך שתי תזמורות? זה לא מייקר את ההפקה משמעותית?

"אני שמח לחשוף לך שאנחנו נהיה שם בתזמורת מורחבת, אנחנו משתמשים אחד עם הנגנים של השני ומאחדים כוחות. חוץ מהמתופף של פריד והמתופף שלנו לא יתחלפו נגנים במהלך האירוע. המתופף הוא בסופו של דבר הבסיס והלב של הלהקה ולכן החלטנו שהוא כן יתחלף. בנוסף, בקטע של פריד ינגן נגן הגיטרה בס שאנחנו לא משתמשים בה כיוון שמוישי רוט מנגן את הבס על הקלידים".

וגשל חושף בנוסף כי האיחוד בין ההפקות לא היה ממש מתוכנן, אך הוא תוצאה מבורכת של העבודה יחד. "כשיצאנו לדרך דובר על שתי תזמורות שונות, במהלך העבודה על ההפקה ככל שעובדים יחד לפעמים היחסים מתפוצצים ולפעמים היחסים מתחממים וזה מה שקרה פה וההפקה הזאת זה נותן לנו תקווה שנוכל להמשיך עם זה הלאה למקומות נוספים. מצאנו דרך באמת גם לחסוך בעלויות וכוח אדם וגם לחסוך בתפקידים כפולים ולהשתמש אחד עם הכוחות של השני".

"זה לא דבר פשוט אבל אני שמח לומר בצורה ברורה כי שני האומנים הגדולים האלה עם כל ההרכב שנמצא מאחוריהם מגיעים להופעה הזו בתחושה הכי טובה לעשות את ההפקה הכי טובה, בלי ענייני אגו".

האם הסיבה שמופעים כאלו לא קרו ב-20 השנה האחרונות היא הכסף או ענייני אגו?

"זה כמובן גם עניין של כסף, מופע כזה אינו זול כלל, אך גם עניין מוזיקלי. לכל אמן יש את הגישה המוזיקלית שנוחה לו ובאופן אוטומטי לצאת מאזור הנוחות בצורה ששני האומנים יוכלו להופיע על הבמה בצורה הטובה ביותר זה לא פשוט. צריך למצוא את שביל הזהב לעשות את ההפקה המוזיקלית הכי טובה שיש, מבלי לפגוע בתחושה של האמן ובביטחון שהוא יקבל את המוזיקה שהוא רגיל לקבל מאחוריו. אנחנו חושבים שמצאנו את שביל הזהב, בניגוד לעבר שהפעילו שני להקות לחלוטין הפעם זו באמת תקווה לדרך חדשה ומיוחדת".

בעבר שיתוף הפעולה בהופעות היה מינורי, עד כמה הקטע המשותף בערב הזה יהיה משמעותי?

"אני חושב שיהיה חלק משמעותי כזה, אך כזה שגם ישאיר טעם לעוד", אומר וגשל בחיוך.

מעבר לזמרים על הבמה האם ישנה היערכות אחרת למופע בסדר גודל כזה?

"כמפיק לראשונה, אני עושה הפקה בסדר גודל כזה מורכב. זכיתי לעשות את ההפקה הזו והכל מונח על כתפיי והיה לי עניין אישי לעשות אותה כמו שצריך. 'המנגנים' עשו מהפכה גדולה בהופעות הכשרות ואין לי הרבה אתגרים מקצועיים והאירוע ההיסטורי הזה היה אתגר מקצועי שמאד רציתי לעשות אותו ולכן ההפקה הזו היא הפקה של MVP הפקות לגמרי, כמובן עם צוות מקצועי מורחב. החלטנו שאם כבר עושים את זה עם העזרה והנכונות מעיריית חולון נעשה את זה כמו שצריך והחלטנו שאנחנו עושים שם במה ותפאורה שלא נראתה בעבר במוזיקה החסידית מעולם, חד משמעית".

הדמיה של הבמה הייחודית והמפוארת

"החל מהבמה שהיא מאד מורכבת ומיוחדת, שמשלבת בה גם 300 מטר לד עם מסכי לד רצפתיים וכן בהפקה מרשימה בצורה שלא נראתה בכמות הפנסים והתפאורה. כמו כן, הבמה פורצת לתוך הפרקט וחלק מהקטעים המוזיקליים יתבצעו בתוך הבמה הפנימית שצמודה לקהל ממש כך שהקהל יהיה ממש ליד הזמרים".

"זו הפקה מיוחדת מאד וגם היא היסטורית מבחינת ההשקעה וכל הפרטים הטכניים מסביב", הוא מצהיר.

"הכרטיסים אזלו", מפתיע וגשל ומוסיף כי הם מבקשים ממי שאין לו כרטיס של יגיע למקום ולא ייווצר מצב של בעיות. "יש לנו שני יציעים מצד ימין ושמאל הצמודים לבמה, שאנחנו מנסים להביא לאישור משטרה לפתוח אותם. הם בצפייה מוגבלת שחלק מהבמה מוסתר, אך לאור הביקוש והאווירה המיוחדת שהולכת להיות באירוע, אנחנו עושים מאמץ גדול להשיג את מאות הכרטיסים הנוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר