חוששים מהתחרדות

השחתת העירוב בירושלים: שלושה פעילים חילונים נעצרו

שלושה פעילים חילונים עוכבו לחקירה במשטרה לאחר שהשחיתו את חוטי העירוב מסביב לשכונת רמת שרת וקריית יובל בירושלים. לטענתם, חוטי העירוב לא חוקיים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

שלושה פעילים חילונים עוכבו לחקירה במשטרה לאחר שהשחיתו את חוטי העירוב מסביב לשכונת רמת שרת וקריית יובל בירושלים. שני פעילים עוכבו לחקירה כבר בשבוע שעבר ופעיל נוסף עוכב השבוע. הוונדליזם נעשה, לטענתם, מחשש להתחרדות השכונה.

הפעילים השחיתו את חוטי העירוב במשך כמה שבתות. קריעת חוטי העירוב יצרה פגיעה בתושבי השכונה הדתיים והחרדיים המקפידים בשבתות על ההלכה שלא לטלטל חפצים ללא עירוב.

בשיחה עם 'כיכר השבת' טוענים הפעילים להגנתם כי "קבוצת חרדים ניצלה את החושך ובשעת לילה מאוחרת התקינו חוטי עירוב לא חוקיים בשכונה. הסיירת החילונית שלנו הוקפצה למקום, הזמינה משטרה ולאחר שהמשטרה הלכה מבלי לנקוט אמצעים כלפי העבריינים, אלתרנו מקלות מטאטא וסכין מטבח והורדנו את החוטים".

ניסיונות העסקנים החרדים למנוע את השחתת העירוב לא צלחו ולצערם של העסקנים, מזימתם של הפעילים הצליחה והעירוב הושחת וחוטיו נקרעו בעצם יום השבת תוך הכשלת הציבור התורתי הגדול באיזור לטלטול ללא עירוב.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' בעקבות קריעת החוטים, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' הגיש תלונה למשטרה וביקש לחקור את הנעשה בשכונה: "כל העמודים מאושרים על ידי המועצה הדתית ולא יכול להיות שאנשים יפעלו על דעת עצמם". אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר