"מסר שלילי של כניעה"

בניגוד לאיומים, נגד התושבים: ברקת מקדם הקצאה ל'פלג'

ניר ברקת אמנם איים כי "יעניש" קהילות שישבשו את החיים בבירה, אך לפני עזיבתו את העירייה הוא דווקא דואג להקצאה ל'פלג הירושלמי' בנווה יעקב - בניגוד לעמדת התושבים המתגוררים שם (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברקת על רקע הפגנת 'הפלג' (צילום: תומר נויברג - פלאש 90, קבוצת 'מדברים תקשורת')

בשעה שאלפי מפגיני 'הפלג הירושלמי' יצאו לחסום את הצירים המרכזיים בירושלים וגרמו לשיבוש חייהם של מאות אלפי תושבים, איים ראש העיר ניר ברקת כי "יעניש" את הקהילות שישבשו את חיי תושבי העיר ויפרו את הסדר.

אך נראה כי זמן קצר לפני שברקת עוזב את עיריית ירושלים לטובת הפוליטיקה הארצית הוא דואג לפצות את 'הפלג', שהביא, בין היתר, לניצחונו בבחירות האחרונות - כך לפחות טוענים בכירים בעירייה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ניר ברקת מבקש לאשר היום בצהריים (שלישי) הקצאה לפלג הירושלמי בשכונת נווה יעקב שבצפון העיר.

מדובר בהקצאת קרקע לבניית בית כנסת בנווה יעקב, עליה מתמודדים תושבי האזור המתגוררים בסמיכות לשטח.

כמו כן גם ישיבת 'באר התורה' - 'גיל', בקשה לקבל את השטח לצורך בניית בית כנסת וישיבה לצעירים עבור התושבים המתגוררים בסמיכות לשטח.

בישיבה טוענים היום כי ראש העיר היוצא ברקת בוחר מטעמים פוליטיים, להעדיף להקצות את השטח לגורמים המזוהים עם "הפלג הירושלמי", בניגוד לצרכי התושבים בשכונה.

"מדובר בהעברת מסר שלילי לציבור על ידי ניר ברקת, של כניעה לקבוצות המפריעות בצורה משמעותית לתושבי העיר", אמר גורם בכיכר ספרא.

תגובת העירייה: "תושבי ירושלים זכאים למילוי צרכיהם ואין מענישים את הכלל בענישה קולקטיבית, בוודאי שאי הקמת בית כנסת איננה "עונש" או "סנקציה" ראויה והעירייה תמהה על כך שהרעיון להעניש יהודי על דרך של אי הקמת בית כנסת בכלל מועלה על-ידי גורם חרדי.

"בשיחות שקוימו עם רבנים בכירים לאו דווקא מהפלג נאמר כי המחלוקת עם הפלג אינה יורדת כדי הדרתו או אי מתן מענים לצרכיו. וועדת הקצאות עירונית אינה בית משפט ואינה ועדת עונשין. וועדת הקצאות פועלת באופן מקצועי לבחון בקשות להקצאת מקרקעין לצרכי ציבורי.

"במקרה הספציפי הזה נבחנה בקשה של העמותה ועל פי כל חוות הדעת המקצועיות וכל הבדיקות שנעשו על-ידי הדרג המקצועי בעירייה וכן לאחר שמיעת הצדדים והמבקשים החליטה הוועדה המקצועית להקצות לעמותה את הקרקע לצורך הקמת בית כנסת.

"עיריית ירושלים תמשיך לפעול באופן מקצועי וענייני במתן מענים לצרכי האוכלוסייה והמגזרים השונים ובאותה נשימה תמשיך לגנות אלימות והפרות חוק ולמצות את הדין עם מי שלא פועל על פי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר